تأمین ۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تأمین و ۵۸ هزار پروانه ساخت نیز صادر شده است.

تأمین 800 هکتار زمین برای ساخت مسکن در گلستان

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم سید محمد حسینی امروز اظهار داشت: یکی از مشکلات استان‌های شمالی در اجرای طرح‌های حوزه مسکن، کمبود زمین به دلیل مرغوبیت آن است. با وجود اراضی باارزش در این استان و مشکل کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیش از 80 درصد تعهد سه ساله در بخش مسکن استان محقق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در حال حاضر بیش از 58 هزار پروانه ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان صادر شده که بیش از 39 هزار واحد آن به مرحله ساخت رسیده است. بخشی از این واحدها نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با وجود همه مشکلات و موانعی که برای تولید مسکن به ویژه در شهرهای استان با آن مواجه هستم اما با همکاری و تلاش دستگاه‌های متولی در استان بیش از 800 هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

حسینی اضافه کرد: استان گلستان در زمینه ساخت و ساز مسکن به روش گروه ساخت، خودمالک و استفاده از ظرفیت طرح بازآفرینی شهری برای تولید مسکن جزو استان‌های پیشرو است و ما نیز از مشارکت مردم و سایر بخش‌ها در امر تولید مسکن استقبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش به تقویت طرح بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تعداد پروانه‌ها ساختمانی صادره در استان قبل از دولت سیزدهم 376 فقره بود که این تعداد در دولت سیزدهم به یکهزار و 515 فقره افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: تعداد شهرهای مشمول قیر رایگان از 4 شهر به 16 شهر در دولت سیزدهم رسید. همچنین تعداد واحدهای نوسازی شده در محدوده مشمول طرح بازآفرینی شهری از یکهزار و 223 واحد به 6 هزار و 363 واحد مسکونی در دولت سیزدهم رسیده است.

به گفته وی در قالب طرح بازآفرینی شهری، پیش از استقرار دولت سیزدهم 42 هزار مترمربع آسفالت معابر داشتیم که این سطح در دولت سیزدهم به 672.4 مترمربع افزایش پیدا کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر