استقبال عضو کمیسیون امنیت ملی از حضور عراقچی در کابینه پیشنهادی پزشکیان /دیدگاه‌های او به سیاست‌ های کلان نظام خیلی نزدیک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: درست است که عراقچی معاون ظریف بوده اما معاون وزرای قبلی و بعدش هم بوده و کار کرده است. بهرحال  هر نیرو روش خاص خودش را دارد و عراقچی هم از جایگاه خاصی که به خودش و دیدگاه خودش تعلق دارد، برخوردار است.

استقبال عضو کمیسیون امنیت ملی از حضور عراقچی در کابینه پیشنهادی پزشکیان /دیدگاه‌های او به سیاست‌ های کلان نظام خیلی نزدیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضور عباس عراقچی در کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان از چند روز قبلی قطعی شده بود و شاید همین نیست باعث شده بودکه تندروهای مخالف برجام و مذاکرات هسته ای امروز همزمان با خواندن نام او از سوی قالیباف «دو دو» کنند تا استارت مخالف با این چهره زده شود.

فداحسین مالکی از جمله اعضای کمیسیون امنیت ملی است که نگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به حضور عراقچی در وزارت امور خارجه دارد. او در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشته بر این باور است که هر فردی روش و منش خاص خود را دارد و اتفاقا دیدگاه عراقچی به سیاست‌های کلی نظام نزدیک است.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای مالکی! ارزیابی شما از لیست کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم چیست؟ این اسامی کنار یکدیگر دولت وفاق ملی معنا می دهد؟

نگاه مجلس این است که ما در بخشی از موضوعات و بخش‌ها از جمله اقتصاد مشکل جدی داشتیم. در یک نگاه اجمالی به لیست ما می‌توانیم به تغییر و رفع مشکلات مردم خوش‌بین باشیم. تغییر زمانی برای ما قابل قبول است که تاثیرگذار در کاهش مشکلات مردم باشد و به رفاه و اقتصاد کشور کمک کند و نهایتاً بتواند از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کند.

این نکته تا حدودی در لیست پیشنهاد شده مشهود است و امیدوار هستیم افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شدند با برنامه‌های خود بتوانند اجماعی در کمیسیون تخصصی و صحن به وجود بیاورند.

عراقچی از بدنه خود وزارت امور خارجه است

*پیش‌بینی شما از رویکرد مجلس به وزرایی مثل آقای عراقچی برای وزارت امور خارجه به چه صورت است؟

وزارت امور خارجه یکی از وزارتخانه‌های کلیدی است، با توجه به شرایطی که در دنیا و در این فراز و نشیب‌ها داریم و به ویژه بعد از شهادت مظلومانه امیرعبداللهیان که اقدامات موثری در حوزه کشورهای همسایه، منطقه و بین‌المللی به وجود آورد، امیدوار هستیم با توجه به اینکه عراقچی از بدنه خود وزارت امور خارجه است و سال‌ها در حوزه‌های مختلف وزارت امور خارجه حضور داشته و بنده سال‌های سال او را می‌شناسم، همین سیاست را با تحولات جدیدی تر و گام‌های محکم‌‍تر ادامه دهیم.

در برجام توپ در زمین طرف غربی است نه ایران

*قسمتی از تغییری که به آن اشاره شد مربوط به تحریم‌ها است، حضور عراقچی در وزارت خارجه در جهت رفع تحریم‌ها تا چه اندازه موثر است؟

ما در مورد تحریم‌ها و برجام یک استراتژی داریم به این معنی که هر کس در رأس دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد براساس آن استراتژی باید حرکت کند، در اینجا امکان دارد تاکتیک و روش‌ها تغییر کند که امیدوار هستیم به همین روش باشد که ما به راه حل مناسب برسیم، یعنی دستگاه دیپلماسی تا اینجا اعتقاد دارد و خواهد داشت که در قضیه برجام توپ در زمین طرف غربی است نه جمهوری اسلامی ایران و این موضع می‌تواند ما را به اهدافی که داریم، نزدیک کند.

دیدگاه‌های عراقچی به سیاست‌های کلان نظام خیلی نزدیک است

*همانطور که اشاره کردید آقای عراقچی از درون خانواده وزارتخارجه است اما گاها این روزها تلاش هایی مشاهده می شود که سابقه او را زیر سایه معاونتش در دوره ظریف پنهان کنند، ارزیابی شما چیست؟

هر کس شخصیت خاص خود را دارد، درست است که عراقچی معاون ظریف بوده اما معاون وزرای قبلی و بعدش هم بوده و کار کرده است. بهرحال  هر نیرو روش خاص خودش را دارد و عراقچی هم از جایگاه خاصی که به خودش و دیدگاه خودش تعلق دارد، برخوردار است.

قطعاً دیدگاه‌های عراقچی به سیاست‌های کلان نظام خیلی نزدیک‌تر است و می‌تواند دغدغه‌هایی که در گذشته وجود داشته را برطرف کند.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر