جوان‌ ترین و مسن‌ ترین دولت‌های پس از انقلاب /دولت های سوم و چهارم رکورد زدند +جدول

بررسی میانگین سنی دولت‌ها نشان می‌دهد که دولت سوم و چهارهم جوان‌ترین دولت لقب می‌گیرد.

جوان‌ ترین و مسن‌ ترین دولت‌های پس از انقلاب /دولت های سوم و چهارم رکورد زدند +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کابینه مسعود پزشکیان، بالاخره امروز پس از اما و اگرهای فراوان رونمایی شد و بهارستان‌نشین‌ها از فردا کار خود را برای صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها آغاز می‌کنند. در این میان، یکی از مهم‌ترین نکاتی که توجه همه را به خود جلب کرد، حضور پر تعداد وزرای بالای 60 سال در فهرست کابینه پیشنهادی بود. 

هر چند که گفته می‌شد میانگین سنی 60 درصد از اعضای کابینه بین 50 تا 55 سال است و بارها در جریان رقابت‌های انتخاباتی بر جوانگرایی تاکید شده اما، بررسی سن 19 وزیر پیشنهادی حکایت از آن دارد که میانگین سنی این کابینه نزدیک به 60 سال است.

در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین، در جدول زیر به مقایسه میانگین سنی دولت‌ها پرداخته است. لقب جوانترین دولت با میانگین سنی 39 سال، به دولت سوم و چهارم تعلق می‌گیرد و پس از آن دولت اول و دولت دوم قرار دارد. 

میانگین سنی دولت اول آیت الله هاشمی رفسنجانی 41 درصد و دولت دوم او نیز 44 درصد بود اما هر چه دولت‌ها جلوتر رفتند میانگین سنی آنان افزایش پیدا کرد. تا قبل از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، دولت روحانی لقب مسن‌ترین دولت را به خود اختصاص داده بود اما در صورتی که فهرست پیشنهادی پزشکیان بتواند از فیلتر پارلمانی‌ها عبور کند، این لقب به دولت چهاردهم تعلق می‌گیرد. 

* در جدول زیر میانگین سنی دولت‌ها را مشاهده می‌کنید.

تمام دولت‌ها

میانگین سنی دولت‌ها

دولت اول

40

دولت دوم

40

دولت سوم

39

دولت چهارم

39

دولت پنجم

41

دولت ششم

44

دولت هفتم

45

دولت هشتم

48

دولت نهم

49

دولت دهم

50

دولت یازدهم

57

دولت دوازدهم

58

دولت سیزدهم

55

دولت چهاردهم

60

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر