پایین آوردن ضریب امنیت نیروگاه بوشهر توسط روس ها به روایت آیت الله هاشمی /گزارش سفیر ایران در بلژیک از مذاکرات با اتحادیه اروپا

هاشمی رفسنجانی روز بیست و یکم مرداد ۱۳۸۰ در مورد دیدار با سفیر ایران در بلژیک، مدیران سابق سازمان انرژی اتمی، امام جمعه قائم شهر و اخبار سیل نوشته است.

پایین آوردن ضریب امنیت نیروگاه بوشهر توسط روس ها به روایت آیت الله هاشمی /گزارش سفیر ایران در بلژیک از مذاکرات با اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 21 مرداد 1380 را بخوانید؛

[آقای ابوالقاسم دلفی]، سفیر ایران در بلژیک آمد و گزارشی از مذاکرات با شورای اتحادیه اروپا داد و گفت، وزارت امورخارجه، به پیروی از نظرات رهبری، ترجیح می‌دهد که روابط با تک‌تک کشورهای اروپایی باشد و نه با مجموعه، ولی با پیشرفتی که در ادغام بخش‌های مهم کشورهای اروپایی می‌بینیم، در سال‌های آینده، قدرت مؤثر اتحادیه است و نه کشورهای منفرد و گزارشی از وضع دادگاه‌های بلژیک که به خود حق محاکمه افراد خارج از بلژیک را می‌دهند و از وضعی‌که برای [آریل] شارون، [نخست‌وزیر اسرائیل] پیش‌آمده، داد.

آقای حاج‌عظیم و آقای موسوی، از مدیران سابق [سازمان] انرژی اتمی، همراه دو تن از متخصصان مشاور سابق و استاد دانشگاه آمدند و از امکان پایین‌آوردن ضریب‌ ایمنی نیروگاه بوشهر توسط روس‌ها، با توجه به تغییر قرارداد سابق توسط آقای [غلامرضا] آقازاده، [رئیس سازمان انرژی اتمی]، اظهار نگرانی‌کردند و نیز از عدم ارتباط مناسب آقای آقازاده با نیروهای علمی و فنی سازمان، انتقاد داشتند و اسامی جمعی از متخصصان را بردند که از ایران رفته‌اند.

عصر آقای [حسین] نواب، امام‌جمعه قائم‌شهر آمد. برای برگزاری کنگره طبرسی و شرکت من در کنگره، استمداد کرد. دکتر [حسن] روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد. پیشنهادهایی از کمیسیون فعال‌کردن مجلس خبرگان داد و از مذاکرات اخیر با شیخ شارجه و شیخ زاید، در مورد جزایر [سه‌گانه] که پیشرفت‌هایی داشته، گزارشی داد و نیز دربارۀ مشکلاتی که دوم‌ خردادی‌ها در کشور برای انقلاب پیش‌ آورده‌اند، مذاکره شد.

اعلام شد که تلفات جانی سیل استان گلستان به 111 نفر و در خراسان به 35 مفقود و20 کشته رسیده و سیل در نقاط دیگری هم خرابی‌هایی داشته است.

در حیفای اسرائیل، امروز انفجاری در یک رستوران رخ داد و حدود 50 نفر را مجروح کرد. اسرائیل اعلام کرد که حکومت خودگردان [فلسطین]، حق فعالیت در بیت‌المقدس شرقی را ندارد.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر