مسوولان از هم‌اکنون برای تامین انرژی صنایع در تابستان آینده برنامه‌ریزی کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تاکید کرد: مسوولان از هم‌اکنون برای تامین انرژی صنایع در تابستان سال آینده برنامه‌ریزی کنند

مسوولان از هم‌اکنون برای تامین انرژی صنایع در تابستان آینده برنامه‌ریزی کنند

به گزارش حبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در دیدار با جمعی از فعالان بخش خصوصی و مدیرعامل و مدیران شرکت شهرک‌های استان که به مناسبت روز صنایع کوچک در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد با اشاره به قطع برق واحدها در تابستان و قطع گاز واحدها در روزهایی از فصل سرد سال اظهار کرد: انتظار می‌رود که مسوولان از هم‌اکنون برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید برق و گاز برنامه‌ریزی کنند تا صنایع کمتر آسیب ببینند.

وی با اشاره به لزوم مشارکت واحدهای بزرگ در ایجاد زیرساخت های لازم در این بخش افزود: دهه‌ها پیش زمانی که کارخانه ریسندگی تنها کارخانه سمنان بوده، این واحد نه تنها برق مورد نیاز خود که برق شهر سمنان را نیز تامین می‌کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برخی از کمبودها با کاهش هدررفت‌ها قابل جبران است تصریح کرد: هدررفت‌ها در حوزه انرژی به ویژه در حوزه آب وجود دارد.

وی از انرژی تولیدی در کشور به عنوان یک سرمایه ملی نام برد و گفت: باید از این سرمایه ملی به خوبی مراقبت شود. مراقبت از این سرمایه در حقیقت نوعی شکر نعمت است.

امام جمعه سمنان با اشاره به افزایش زیرساخت‌ها در شهرک های صنعتی استان طی چند سال اخیر افزود: خوشبختانه پیشرفت‌ها در این بخش طی چند سال اخیر، رو به جلو بوده است.

با تمجید از اقدامات شرکت شهرک‌ها برای استفاده از ظرفیت پساب شهری گفت: خوشبختانه نه تنها در سمنان بلکه در سطح استان و در شهرستان‌هایی همچون شاهرود، دامغان و سمنان برای استفاده بهتر از ظرفیت پساب شهری و استفاده از آن در حوزه صنعت برنامه ریزی‌ خوبی صورت گرفته و فعالیت ها به مرحله عقد قرارداد هم رسیده است.

مطیعی با بیان اینکه ایجاد این زیرساخت‌ها به ایجاد اشتغال بیشتر در استان و کشور کمک می‌کند تصریح کرد: اشتغال‌زایی نه تنها به بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت کمک می‌کند بلکه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی نیز کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: اشتغال‌زایی نه تنها به بهبود معیشت خانواده کمک می کند بلکه به عزت‌آفرینی و امیدآفرینی در جامعه نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به وجود روستای بدون بیکار محمدآباد در شهرستان میامی گفت: این روستای بدون بیکار به یک برند خوب برای استان سمنان تبدیل شده است. تولیدات این روستا از چنان کیفیت بالایی برخوردارند که گاه تحت عنوان مارک های خارجی عرضه می شوند.

امام جمعه سمنان بر تسهیل‌گری و حمایت از طرح های اشتغالزای تاکید و خاطرنشان کرد: در همین شهرستان روستاهایی هم وجود دارند که 70 درصد جمعیت آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب اظهار کرد: اگرچه همچنان زیربنا در جمهوری اسلامی، رویکرد فرهنگی و معنویت است اما بحث اقتصاد یکی از اولویت‌ها در جامعه اسلامی ما است.

وی بر لزوم حفاظت از داشته‌های جامعه اسلامی تاکید و بیان کرد: کمک به فرآیند فرآوری و جلوگیری از خام فروشی معادن، خود نوعی شکر نعمت است و انتظار می‌رود که مسوولان از طرح های مرتبط با این بخش حمایت کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر