سالانه ۳۵ هزار تن انجیر در باغات استان لرستان برداشت می شود

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت:سالانه از حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات انجیر در استان،بیش از ۳۵ هزار تن انجیر برداشت می‌شود.

سالانه 35 هزار تن انجیر در باغات استان لرستان برداشت می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد حسن کیانی با اشاره به اینکه وجود تنوع آب‌ و هوایی در استان و اقلیم گرم در جنوب استان موقعیت مناسبی برای کشت و پرورش انجیر سیاه ایجاد کرده است،اظهار داشت:حدود 2 هزار و 500 هکتار انجیر در استان داریم که 2 هزار و 200 هکتار آن در پل‌دختر است.

وی افزود:بهره‌برداران انجیر در پل‌دختر 2 هزار و 800 نفر هستند که 90 درصد از بهره‌برداران استان را شامل می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:سالانه بیش از 35 هزار تن انجیر تولید می‌شود که بخش اعظم آن به خارج از استان ارسال می‌شود.

کیانی فر با اشاره به اینکه برداشت نوبرانه انجیر معمولاً از اوایل مرداد شروع و تا شهریور ادامه دارد، عنوان کرد: تنها 10 درصد انجیر تولید شده در استان مصرف می‌شود، بیشترین مصرف آن در کشور به‌صورت تازه‌خوری است.
وی گفت: انجیر سیاه پل‌دختر با آزمایشات صورت‌گرفته و نمونه‌ برداری‌ های مختلف یکی محصولات کاملاً سالم است که قابلیت صادرات را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تهیه شیره انجیر، انجیر خشک و مربای انجیر بیشترین فراوری است که در صنایع کوچک خانگی در منطقه صورت می‌گیرد، گفت: این در حالی است که وجود صنایع تبدیلی تجاری می‌تواند در زنجیره ارزش برای باغدار و کشور ارزشمند باشد.

کیانی فر در پایان گفت :  با توجه به این که انجیر پل‌دختر یک ماه زودتر از انجیر ترکیه وارد بازار می‌شود، در صورت ورود صادرکنندگان و سرمایه‌ گذاران به این بخش می‌تواند هم برای آنها سودآوری خوبی داشته باشد هم به باغداران انجیر سود و دلگرمی بدهد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان