لیپوساکشن غبغب و مراقبت های بعد از آن

در این مطلب ما شما را با عمل لیپوساکشن غبغب که یکی از روش ها برای خلاص شدن از چربی ناحیه گردن است آشنا خواهیم کرد و روش های مراقب از آن را کامل توضیح خواهیم داد امیدواریم ازمطالعه این مطلب لذت ببرید.

لیپوساکشن غبغب و مراقبت های بعد از آن

لیپوساکشن غبغب یکی از روش ها برای خلاص شدن از چربی اضافی در این ناحیه است. اگر به دنبال راهی برای رفع چربی غبغب هستید احتمالا نام این روش را زیاد شنیدید. در صورتی که غبغب افتاده ای دارید و می خواهید راهی برای حذف چربی این ناحیه پیدا کنید حتما با دکتر متخصص مشورت کنید. متخصص با توجه به میزان چربی در این ناحیه بهترین روش را پیشنهاد می دهد. در ادامه می خواهیم شما را با روش لیپوساکشن غبغب و مراقبت هایی که باید بعد از انجام آن صورت گیرد آشنا کنیم.

لیپوساکشن غبغب چیست؟

یکی از روش های زیبایی غبغب است. این عمل کوتاه و سریع بوده و خطرات کمی دارد. تغییرات ایجاد شده در این روش زیاد است. چربی اضافی در این ناحیه تاثیر زیادی روی چهره دارد. با انجام لیپوساکشن چربی این ناحیه برداشته شده و ظاهر جوان تر می شود.

غبغب در بیشتر مواقع ارثی بوده و با افزایش سن بیشتر دیده می شود.معمولا با تغییر سبک زندگی رعایت رژیم غذایی و ورزش نمی توان چربی این ناحیه را از بین برد. به همین دلیل باید از روش های مختلف زیبایی مانند لیپوساکشن استفاده کرد. این عمل تنها مختص خانم ها نبوده و بسیاری از آقایان نیز انجام می دهند.

اضافه وزن یکی از دلایل اصلی افتادگی غبغب است. چاقی به پوست آسیب رسانده و باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می شود. در این شرایط بافت اطراف گردن نیز افتاده شده و غبغب به وجود می آید. افزایش سن، کمبود خواب، سیگار کشیدن، زندگی بی تحرک و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از دیگر دلایل ایجاد غبغب و آسیب به پوست هستند. با لیپوساکشن می توان این مشکل را برطرف کرد و جوانی را به پوست صورت بازگرداند.

جراحی غبغب

کاربرد لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن برای افرادی مناسب است که چربی اضافی در ناحیه غبغب دارند . این جراحی برای حذف چربی از نواحی مختلف بدن استفاده می شود. اگر چربی غبغب به قدری زیاد باشد که با روش های غیر تهاجمی امکان رفع آن نباشد. پزشک لیپوساکشن را پیشنهاد می دهد.

لیپوساکشن غبغب برای چه افرادی مناسب است؟

این روش هم مانند هر روش زیبایی دیگر برای برخی افراد مناسب بوده و برای برخی دیگر مناسب نیست. شرایط آن عبارتند از:

  • پوست سالمی دارید و خاصیت الاستیکی آن از بین نرفته از 20 تا اواخر دهه 30 خاصیت ارتجاعی پوست از بین نرفته و برای این عمل مناسب است.
  • بیماران مسن هم می توانند از لیپوساکشن استفاده کنند. ممکن است پزشک برای این افراد جراحی لیفت را در کنار لیپوساکشن پیشنهاد کند.
  • چربی باید سطحی باشد. لیپوساکشن نمی تواند چربی های عمیق را از بین ببرد. برای از بین بردن لایه های عمیق تر چربی نیاز به اقدامات بیشتری است.

لیپوساکشن غبغب برای چه افرادی مناسب نیست؟

برای برخی از افراد این روش مناسب نبوده و بهتر است از روش دیگری استفاده کنند. گاهی پزشک برای این افراد لیپوساکشن را در کنار روش زیبایی دیگر پیشنهاد داده و گاهی از روش های دیگر استفاده می شود. این موارد عبارتند از :

  • سن شما بالا است و پوست ناحیه گردن افتادگی شدیدی دارد.
  • وزن زیادی از دست داده اید و پوست شما شل است.
  • چربی این ناحیه عمقی بوده و نمی توان با لیپوساکشن آن را خارج کرد.

مزایای لیپوساکشن غبغب

این جراحی به داشتن ظاهری زیبا کمک کرده و مزایایی به همراه دارد. برخی از مهم ترین مزایای آن :

  • چربی ناحیه غبغب به طور کامل از بین می رود.
  • درمان در یک جلسه انجام می شود.
  • عوارض و خطرات آن بسیار کم است.
  • به مشخص شدن خط فک کمک می کند.
  • در جوان تر شدن چهره تاثیر زیادی دارد.
  • به سفت شدن پوست گردن کمک می کند.

لیپوساکشن غبغب در آقایان

معایب و عوارض لیپوساکشن غبغب

قبل از انجام این جراحی باید با معایب این روش نیز آشنا شوید.

در این جراحی کانول ها وارد پوست می شوند و می توانند عوارضی را ایجاد کنند.  از جمله عوارض این جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خونریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی مثل مشکلات تنفسی
  • عدم تقارن در دو طرف صورت
  • کاهش حساسیت پوست
  • درد و ناراحتی
  • عفونت
  • آسیب عصبی
  • جای زخم
  • ورم

لیپوساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟

در این روش جراحی برای زیبایی ناحیه چانه چربی غبغب برداشته می شود. این جراحی تحت بی حسی موضعی انجام شده و نیازی به بیهوشی ندارد. ممکن است پزشک برای عمل داروهای آرام بخش تزریق کند. قبل از شروع عمل محلول حاوی بی حس کننده موضعی و اپی نفرین تزریق می شود.

پزشک برای لیپوساکشن برش بسیار کوچکی به اندازه 1 تا 2 میلی متر زیر چانه ایجاد می کند. با توجه به مقدار و وسعت چربی یک تا چند برش کوچک در این ناحیه ایجاد می شود. میکرو کانولا از این ناحیه وارد شده و به قسمت رسوبات چربی می رسد. با عقب و جلو رفتن کانولا چربی تجزیه شده و به دلیل مکش بیرون کشیده می شود. بعد از پایان عمل برش ها به قدری کوچک بوده که دیده نمی شوند. بانداژ فشاری روی آنها قرار می گیرد تا به مرور خونریزی قطع شود.

نکات مهم قبل از لیپوساکشن

قبل از انجام جراحی لیپوساکشن غبغب باید یک جلسه مشاوره با دکتر متخصص داشته باشید در مورد سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود اطلاعات کامل را در اختیار پزشک قرار دهید . پزشک سلامت پوست را بررسی کرده تا بعد از عمل مشکلی به وجود نیاید. در مورد مدت زمان ننقاهت عوارض و خطرات اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهد.

گن نگهدارنده غبغب

نکات مهم بعد از لیپوساکشن غبغب

عمل ساکشن غبغب یک عمل سرپایی است و معمولا نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. ولی اگر چربی زیادی از بدن شما خارج شده احتمال گذراندن یک شب در بیمارستان وجود دارد. اگر هم می توانید از بیمارستان خارج شوید بهتر است از رانندگی بپرهیزید و همراهی داشته باشید. زیرا ممکن است اثرات دارو بیهوشی و مسکن ها باعث ایجاد مشکلاتی شوند. در سه روز اول پس از لیپو ساکشن غبغب احساس درد در حد متوسط طبیعی است و توسط داروهای مسکنی که پزشک تجویز کرده می توان آن را تحمل کرد.

باید داروهای خود را به موقع مصرف کنید. همچنین لازم است در چند روز ابتدایی از فعالیت زیاد اجتناب کنید. پس از گذشت یک الی دو هفته از عمل لیپو ساکشن غبغب می توانید از پماد آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و بانداژ روی برش ها استفاده کنید. همچنین تورم محل عمل طبیعی است. بیمار حدود یک هفته باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزد. در طول این هفته هم استفاده از نگهدارنده چانه ضروری است. همان روز جراحی یک گن پشتیبان دریافت می کنید که لازم است طی هفته اول همواره از آن استفاده کنید. در هفته دوم باید گن را فقط در شب ها استفاده کنید. فهرستی از مراقبت های بعد از عمل لیپوساکشن غبغب برای شما آماده شده که عبارتند از :

  1. استراحت با سر بالا در روز های اول پس از عمل
  2. نوشیدن مایعات کافی
  3. اگر پس از مصرف مسکن قصد مراجعه به پزشک را دارید بهتر است با یک همراه بروید.
  4. پس از گذشت چند روز می توانید به اننجام فعالیت های همیشگی خود بپردازید.
  5. استراحت حداقل 24 ساعت بعد از عمل لیپوساکشن غبغب
  6. نگه داشتن سر به سمت بالا حتی در هنگام خواب
  7. تا یک ماه پس از عمل از مصرف نمک خود داری کنید.
  8. تا یک ماه پس از عمل از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  9. مصرف غذاهای شور و ادویه دار منجر به تشدید ورم می شود.

در ادامه شما می توانید با کلیک روی لینک مقابل زمان انجام ورزش بعد از عمل بینی را مطالعه فرمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان