حضرتی: ظریف جزو شخصیت‌های بی‌نظیری است؛ از پاسخ‌هایم در برنامه تلویزیونی اشتباه برداشت شده/ انتظار ما از آقای پزشکیان پیگیری مطالبات مردم است

حضرتی گفت: آقایی از من درباره کناره‌گیری دکتر ظریف پرسیدند و من پاسخ دادم که ایشان از سرمایه‌های ملی و شخصیت بی‌نظیری است، احتمالا دلخوری ایشان از این بابت باشد زحماتی که در کمیته‌ها و شورای راهبری کشیده شده است کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حضرتی: ظریف جزو شخصیت‌های بی‌نظیری است؛ از پاسخ‌هایم در برنامه تلویزیونی اشتباه برداشت شده/ انتظار ما از آقای پزشکیان پیگیری مطالبات مردم است

شب گذشته، خبرگزاری خبرآنلاین، گفت‌وگوی الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در برنامه «به اضافه یک» که از شبکه سه سیما پخش شد را به نقل از خبرگزاری مهر منتشر کرد که در بخشی از آن، این چهره سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ این پرسش که چرا آقای ظریف رفت، گفته بود: «اینکه از اسامی پیشنهادی شورای راهبری استفاده شود یا نه جزو اختیارات رئیس جمهور بود و آقای ظریف جزو سرمایه‌های این کشور است. برخی از اینکه آقای پزشکیان هیئت دولت متناسب و دلخواه آنها را معرفی نکرده است دلخور هستند. وزرای آقای پزشکیان باید طبق عهد و پیمانی که دولت با مردم دارد عمل کنند، بخشی از مسائل که مطالبه مردم است در سطح فراتر از هیئت دولت است مانند فیلترینگ و باید این مطالبات در سطح بالاتر از هیئت وزیران پیگیری شود.»

در همین راستا، او امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در توضیحاتی پیرامون اظهارات خود در این برنامه تلویزیونی گفت: ابتدا از من پرسیدند که چرا یک جوی بعد از معرفی کابینه ایجاد شده است، تعدادی عصبانی و ناراحت هستند، در مقابل این سوال من پاسخ دادم که مخالفان و کسانی که از کابینه پیشنهادی ناراحت‌اند، چند دسته هستند. یک تعدادی انتظار داشتند که کابینه اصلاح‌طلبِ اصلاح‌طلب باشد و از افراد اصیل و شناخته شده چهره‌های اصلاح‌طلب در دولت استفاده شود و زمانی که دیدند که برخلاف نظر آنان اتفاق افتاد ناراحت شدند. یک تعدادی هم برخی از چهره‌های اصولگرا را معرفی کردند که وقتی آن چهره‌ها انتخابات نشدند، گلایه کردند.

وی ادامه داد: تعدادی هم به دنبال این بودند که تعداد زنان در دولت حداقل 4 تا 5 نفر باشد و دیدند 2 زن معرفی شدند، برخی خواهان معرفی وزرای جوانتر و پایین بودن میانگین سنی کابینه بودند که دلخور شدند. همچنین تعدادی هم به دنبال اقلیت‌های قومی و مذهبی بودند که توی لیست حضور نداشتند. من این داستان را توضیح دادم و در ادامه گفتم که دلخوری‌های دوستان محفوظ است و ما ضعف‌هایی را برای کابینه مشاهده می‌کنیم. مثال زدم و گفتم که معدل توانایی تعدادی از اعضای کابینه عالی و تعداد کمی متوسط و اندکی هم ضعیف است.

این نماینده سابق مجلس گفت: در دوره‌های گذشته هم به این صورت بوده است اما مشکل ما کابینه نیست. انتظار ما از آقای پزشکیان پیگیری بر سر مطالبات مردم است. این مطالبات نیز چندتا موضوع مهم بوده و فراتر از موضوع هیأت وزیران است. باید تصمیم‌های حاکمیتی، سران سه قوه و ... دست به دست هم بدهند تا این مشکلات حل شود و برخی از آن‌ها هم باید به تایید رهبری برسند و برای اجرا به کابینه می‌آید.

حضرتی گفت: در ادامه این گفت‌وگو، آقایی از من درباره کناره‌گیری دکتر ظریف پرسیدند و من پاسخ دادم که ایشان از سرمایه‌های ملی و شخصیت بی‌نظیری است، احتمالا دلخوری ایشان از این بابت باشد که زحماتی که در کمیته‌ها و شورای راهبری کشیده شده است کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید دلایل دیگر هم داشتند اما من نمی‌دانم. خبرنگار این دو سوال را با هم یکی کردند و اشتباه برداشت شده است.

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان