گرامی مقدم: مردم در حال و هوای من از رأی خود پشیمانم نیستند /اصلاح‌ طلبان همچنان پشت رئیس جمهور هستند

سخنگوی حزب اعتماد ملی می‌گوید: گمان می‌کنم مردم در حال و هوای من از رأی خودم پشیمانم نیستند، سیاسیون انتقاد می‌کنند امکان دارد برخی از انتقاداتشان هم درست باشد اما می‌خواهم این نکته را بگویم که در مسئله پشیمانی مردم به دنبال این هستند که مشکلات اساسی خود را حل کنند، آنها کاری به این ندارند که ۲ وزیر راستی و یا ۴ وزیر میانه‌رو در کابینه حضور دارند.

گرامی مقدم: مردم در حال و هوای من از رأی خود پشیمانم نیستند /اصلاح‌ طلبان همچنان پشت رئیس جمهور هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کابینه پزشکیان برخی را گلایه مند کرده است، آنها که معتقدند کابینه نباید میزبان چهره هایی از جریان اصولگرا یا رقیب باشد. پزشکیان اما گویا بنایش بر پایان دادن به اختلافات از این مسیر است.

اما آیا کل بدنه حامیان پزشکیان منتقد کابینه هستند و با کابینه پیشنهادی از او ناامید شدند؟ چه کسانی هشتگ هایی شبیه من پشیمانم سال 96 را در فضای مجازی دوباره به راه انداخته اند؟ آیا باز هم پشت رئیس جمهور مستقر در پاستور از سوی حامیانش خالی خواهد شد؟

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید؛«پزشکیان فرد لایق و شایسته ریاست جمهوری است و فضای «من پشیمانم» نسبت به پزشکیان شکل نگرفته و تنها تعدادی از سیاسیون انتقاد دارند.»

او تاکید می کند؛«اجازه بدهیم که رئیس جمهور با کابینه کار کند و در این راستا مجلس و ارکان حکومت هم با آن همراهی کنند، لذا این فرصت را نه تنها ما اصلاح‌طلبان بلکه ارکان مختلف حاکمیت هم باید این فرصت را به پزشکیان بدهند که مشکلات اساسی کشور را حل کند.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین، اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای گرامی مقدم! لیست کابینه پیشنهادی پزشکیان بازخوردهای مختلفی را به دنبال داشت، از جمله انتقاد برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب، ارزیابی شما از انتقاد برخی چهره‌های اصلاح‌طلب به دولتی که از قضا با حمایت این طیف روی کار آمده، به چه صورت است؟

بر این باور هستم که بالاخره پزشکیان نامزد اختصاصی اصلاح‌طلبان بوده و ما هم به عنوان حزب اعتماد ملی از انتخابات سال 1403، از پزشکیان حمایت کردیم و کاندید ما بوده و همچنان بر این باور هستیم که او فرد شایسته و لایق این سمت است.

از طرفی مردم هم رأی دادند و الان هم رئیس جمهور است و ما هم برای اعتلای کشور باید پشت تصمیم رئیس جمهور باشیم. اینکه به دو یا سه وزیر انتقاد داریم دلیل بر این نمی‌شود که حمایت خود را از پشت رئیس جمهور برداریم، مردم ما را به استهزاء خواهند کشید. به عبارت دیگر مردم از سیاسیون این توقع را ندارند که وقتی فردی را معرفی کردند، به خاطر دو یا چهار تا وزیر به او گلایه کنند و حمایت خود را بردارند.

نشانه‌های زیادی از وفاق در کابینه مشاهده می‌شود

ما اصلاح‌طلبان همچنان پشت رئیس جمهور هستیم، از تصمیم و انتخاب او حمایت می‌کنیم و انتقادی که می‌شود باید براساس منطق باشد، در مورد کابینه منطق این است که از نظر پزشکیان به عنوان یک نامزد اصلاح‌طلب بسیاری از مشکلات موجود کشور را ناشی از نزاع‌ها و درگیری‌ها بی‌ربط و بی‌خود بوده بنابراین در راستای همین ایده باید کابینه خود را انتخاب می‌کرده که افرادی در آن حضور داشته باشند که کمترین نزاع و دعوا را در حاکمیت به وجود بیاورند و به وفاق ملی کمک کنند.

لذا این افراد را برای حضور در کابینه تشخیص داده و چون براساس گفتمان رئیس جمهور است، ما هم باید حمایت کنیم و امیدوار هستم همانطور که رئیس جمهور برادری خود را ثابت کرده و نشانه‌های زیادی از وفاق در کابینه مشاهده می‌شود، مجلس اصولگرا هم به این کابینه و همه اعضای آن رأی بالایی بدهد تا انشالله در سایه همکاری و همدلی همه جناح‌های سیاسی در کشور مشکلات عدیده و بسیار بزرگ کشور حل و فصل شوند.

نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه ارکان مختلف حاکمیت هم باید به پزشکیان مهلت بدهند

*از صحبت‌های شما این نکته دریافت می‌شود که باید به پزشکیان مهلت داد و ....

اساساً برای همه چیز باید صبوری کنیم و اجازه بدهیم که رئیس جمهور با کابینه کار کند و در این راستا مجلس و ارکان حکومت هم با آن همراهی کنند، لذا این فرصت را نه تنها ما اصلاح‌طلبان بلکه ارکان مختلف حاکمیت هم باید این فرصت را به پزشکیان بدهند که مشکلات اساسی کشور را حل کند.

در حال حاضر با تورم بالای 35، 40 درصد مواجه هستیم که برای از بین بردن و کاهش آن باید منازعات خارج از کشور را حل و فصل کنیم، پرونده هسته‌ای به سرانجام برسانیم، در منطقه گره‌ها را حل کنیم، در داخل فیلترینگ فضای مجازی برداشته شود، برای سهولت مراودات مالی FATF راه ‌اندازی شود، این درگیری‌های خیابانی که گشت ارشاد انجام می‌دهد و مورد وهن جامعه در برخورد با ناهنجاری‌ها، را خاتمه دهیم.

حل همه این موارد به همدلی و یکدست شدن همه جریان‌های سیاسی و در رأس آن قوه مجریه است. بنابراین باید اجازه بدهیم که رئیس جمهور با این همین کابینه بسیاری از مشکلات بر زمین مانده را حل و فصل کند.

گرامی مقدم: مردم در حال و هوای من از «رأی خود پشیمانم» نیستند /اصلاح‌ طلبان همچنان پشت رئیس جمهور هستند

پزشکیان به نظر شورای راهبری تمکین کرد

*انتقادات اصلاح‌طلبان نسبت به پزشکیان در شرایطی مطرح می‌شود که او جزو کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان است و از طرفی 10 نفر اعضای پیشنهادی شورای راهبری داخل لیست کابینه پیشنهادی پزشکیان قرار دارند...

برای اولین بار پزشکیان به جای اینکه در پستوها و خانه‌های تنگ افکار قرار بگیرد، فراخوانی زده و از همه گروه‌ها اعم از منتقدین، جناح رقیب، اصلاح‌طلبان و غیر اصلاح‌طلبان در قالب شورای راهبری و خارج از آن مشورت خواسته و افراد لیست‌ها و رزومه‌هایی ارائه کردند و او هم با تیم 4،5 نفره به تصمیماتی رسیده، بنابراین هم به نظر شورای راهبری تمکین کرده و بیش از نیمی از  کابینه را از میان اسامی پیشنهادی آنها انتخاب کرده و هم از مجاری دیگر استفاده کرده است. 

این روند جزو بدیهیاتی است که پزشکیان به مرحله  اجرا آورده که باید از آن دفاع کرد، ضمن اینکه امکان دارد کم و کاستی‌هایی وجود داشته باشد. نمی‌گوییم این کابینه بهترین کابینه است اما این انتخاب رئیس جمهور است.

رئیس جمهور باید از ظرفیت ستادها در کابینه استنفاده می‌کرد

البته انتقادی به این لیست وارد است که نباید از گذشت و آن انتقاد این است که با توجه به اینکه ما حامی پزشکیان هستیم اما مرسوم است رئیس جمهور از ستاد انتخابات خود و کسانی که به او کمک می‌کنند، استفاده می‌کنند چراکه اینها معتبرترین و وفادارترین شخصیت‌ها هستند، آبروی خود را وسط گذاشتند، معاون و رئیس ستاد شدند، در استان‌ها مسئولیت پذیرفتند و باید اینها را به بازی گرفت و از آنها کمک خواست، به این معنی که در ارکان دولت جا بگیرند چراکه مردم با اعتماد به این افراد به رئیس جمهور رأی دادند.

این نقطه ضعفی است که از هیچ یک از اعضای ستادها و شورای راهبری در کابینه پیشنهادی استفاده نشده است.

ظریف نباید استعفا می‌داد/ در ستاد انتخاباتی کار سخت و فشرده بود و کلی توهین به ما شد

*بسیاری استعفای ظریف را بهانه‌ای برای حمله به پزشکیان قرار دادند، نظر شما در این مورد به چه صورت است؟

بر این باور هستم که ظریف نباید استعفا می‌داد، انسان در عالم سیاست باید صبور باشد و عنصر سیاسی باید شکیبایی و بردباری داشته باشد تا بتواند مسائل را حل و فصل کند. امکان دارد انتقادات پزشکیان درست باشد و یا غلط ، اما وقتی کسی دست همکاری می‌دهد نباید برای هر نکته و نظر مخالفی، قهر کند و از کابینه بیرون برود و یا از ستاد بیرون برود.

ما که در ستاد انتخاباتی کار می‌کردیم. افرادی بودند که 4،5 بار قهر می‌کردند، در صورتی که این به صلاح نیست. در ستاد انتخاباتی کار سخت و فشرده بود و کلی توهین به ما شد، درگیری شد اما هیچ وقت منشأ قهر نشدیم، بلکه کار خود را انجام دادیم، بنابراین از شخصیت ممتازی مانند ظریف این انتظار می‌رفت که با صبر و بردباری انتقادات خود را مطرح و مردم هم استقبال می‌کردند ولی باعث و بانی نمی‌شد که این استعفا بهانه‌ای در دست جناح رقیب قرار بگیرد و به پزشکیان حمله کند و این اتفاق نباید در دولت صورت بگیرد و می‌تواند تجربه‌ای برای حامیان پزشکیان در روزها و ماه‌های آینده باشد.

پزشکیان نگفته در چینش کابینه فقط از ظرفیت اصلاح‌طلبان استفاده می‌کنم

*خالی کردن پشت رئیس جمهور توسط جریان سیاسی از جمله اتفاقاتی است که پیش از این یعنی در سال 96 هم مشاهده شد و منتقدان از کمپین« من پشیمانم» سوءاستفاده کردند و وقتی شرایط را فراهم دیدند اعتراضات مثلا دی 96 را ساماندهی کردند،در شرایط فعلی چقدر ضرورت است که جریان حامی کنار رئیس جمهور بمانند؟

سال 96 هم که این اتفاق افتاد، بعد از 4 سال روحانی فرمان را به سمت مخالفین خود برگرداند و اصلاح‌طلبان را جا گذاشت اما صحبت بنده این است که پزشکیان بر صحبت‌هایی که کرده وفادار است یعنی نگفته ضمن اینکه آدم اصلاح‌طلبی هستم در چینش کابینه فقط از ظرفیت اصلاح‌طلبان استفاده می‌کنم.

گفتمان پزشکیان این است که باید به دعواها پایان داد و فقط از یک جناح استفاده نخواهم کرد، ما که نمی‌توانیم یک پزشکیان دیگر بسازیم، همین پزشکیان است اما گمان می‌کنم مردم در حال و هوای من از رأی خودم پشیمانم نیستند، سیاسیون انتقاد می‌کنند امکان دارد برخی از انتقاداتشان هم درست باشد اما می‌خواهم این نکته را بگویم که در مسئله پشیمانی مردم به دنبال این هستند که مشکلات اساسی خود را حل کنند، آنها کاری به این ندارند که 2 وزیر راستی و یا 4 وزیر میانه‌رو در کابینه حضور دارند، اینها مشکلات و دغدغه مردم نیست.

برای مردم مهم نیست چند وزیر راست یا چپ در کابینه حضور دارند

نگرانی و اضطراب مردم از ادامه حیات و معیشت زندگیشان است که به مشکل برخوردند و این  هزینه‌های سنگین اقتصادی از جمله اجاره‌بهای مسکن، خرید خودرو، تهیه لوازم منزل، ازدواج و ده‌ها مسئله زندگی، که مردم منتظرند اینها حل و فصل شوند.

اینکه کابینه 4 تا وزیر راستی یا 8 تا داشته باشد، همگی اصلاح‌طلب باشند یا خیر، اینها برای مردم دغدغه نیست. به نظرم مردم منتظر خواهند بود. اگر پزشکیان موفق به برداشتن گام‌های اساسی شود، حتماً مردم پشیمان نخواهند شد و این پشیمانی هم بیشتر در فضای سیاسی وجود دارد و نباید اسیر هیجانات شویم و سطح انتظارات را افزایش بدهیم. انتظار مردم این است که بهبودی در زندگی آنها صورت بگیرد و امیدوارم پزشکیان با این کابینه‌اش بتواند این مطالبه مردم را انجام دهد.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان