حداد عادل: برای گسترش زبان فارسی در روسیه آمادگی داریم/ امیدواریم روابط فرهنگی ایران و روسیه روز به روز گسترش پیدا کند

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با بیان اینکه برای گسترش زبان فارسی در روسیه آمادگی تمامی همکاری ‌ها را داریم، تاکید کرد: امیدواریم روز به روز روابط فرهنگی ما با روسیه گسترش پیدا کند.

حداد عادل: برای گسترش زبان فارسی در روسیه آمادگی داریم/ امیدواریم روابط فرهنگی ایران و روسیه روز به روز گسترش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی در گفتگویی در خصوص نقش زبان فارسی در روابط ایران و روسیه گفت: زبان فارسی مجموعاً بیش از 120 میلیون گویشور در سطح جهان دارد، این زبان، زبانی کلاسیک به شمار می‌رود و یکی از غنی‌ترین زبان‌های جهان و جزو سه زبان نخست جهان است. آموزش زبان فارسی در 340 دانشگاه جهان به عنوان رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و بالاتر ارائه می‌شود و رسانه‌های بین‌المللی بسیاری نظیر اسپوتنیک بخش فارسی زبان دارند.

او در گفتگو با اسپوتنیک ادامه داد: امروزه بسیاری از شهروندان روسیه به زبان فارسی علاقمند شدند. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ های تعامل فرهنگی میان دو کشور گستردگی زبان آموزان میان آن دو کشور محسوب می‌شود که میان ایران و روسیه جمعیت بالایی دارد، هر دو کشور زبان‌ های یکدیگر را به صورت آکادمیک تدریس می‌کنند و سالانه بر شمار زبان آموزان آنها افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ روسیه با ایران پیوند های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد و از جلوه ‌های روابط فرهنگی ایران و روسیه آموزش زبان فارسی در روسیه و آموزش زبان روسی در ایران است. جالب است همگان بدانند و آگاه شوند که زبان فارسی و آموزش آن در وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه بیش از 200 سال سنت مکتوب دارد و همچنین آموزش زبان روسی در ایران نیز تاریخی طولانی دارد.

حداد عادل در پایان افزود: برای گسترش زبان فارسی در روسیه آمادگی تمامی همکاری ‌ها را داریم چه در سطح آموزش‌ های آزاد و چه در سطح آموزش‌ های دانشگاهی و امیدواریم روز به روز روابط فرهنگی ما با روسیه گسترش پیدا کند.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان