در آستانه آغاز مذاکرات، نتانیاهو باز هم شرط گذاشت

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سه شرط برای دستیابی به توافق را اعلام کرد.

 در آستانه آغاز دور جدیدی از مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در نوار غزه یک رسانه عبری زبان نوشت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بار دیگر شرایط جدیدی را اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سه شرط برای دستیابی به توافق را اعلام کرد.

براساس این گزارش، نتانیاهو خواهان آزادی فوری 33 اسیر در قید حیات اسرائیلی شد، همچنین از مذاکره کنندگان اسرائیلی خواست تا نظر اسرائیل در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی ملاک اصلی قرار گرفته و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال نوار غزه نیز مشخص شود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، بنیامین نتانیاهو باز هم شروط جدیدی را به پیش نویس توافق مبادله اسرا اضافه کرد، این در حالی است که فاصله چندانی با روز پنج شنبه موعد برگزاری نشست مذاکرات وجود ندارد.

در این پیش شرط‌ها که نتانیاهو آن را شامگاه سه شنبه اعلام کرده، وی خواهان آزادی فوری 33 گروگان زنده به عنوان یک اقدام بشر دوستانه شده است در حالی که تاکید دارد باید اسرائیل حق وتوی خود را بر نام و هویت اسرای فلسطینی که قرار است در چارچوب این توافق آزاد شوند، حفظ کند و به عنوان شرط سوم ساز و کار بازگشت فلسطینیان به شمال نوار غزه نیز در چارجوب خواست اسرائیل باشد.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: به طور حتم حماس در این زمان کوتاه قادر به تصمیم گیری در این رابطه نخواهد بود و در عین حال این سه شرط را هم نخواهد پذیرفت.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد، در سایه اختلافات شدید بین اعضای تیم مذاکره کننده اسرائیلی از جمله ژنرال نیتسان آلون رئیس بخش نظامیان اسیر و مفقود اسرائیلی در ارتش و دیدی برنیاع رئیس موساد و رونین بار رئیس شاباک، احتمالا مشاور سیاسی نتانیاهو هم این تیم مذاکره کننده در سفر به قطر همراهی خواهد کرد.

در ادامه گزارش آمده است، به رغم اختلاف نظر شدید موجود بین حماس و اسرائیل، احتمالا حماس نمایندگان خود را به این نشست اعزام خواهد کرد تا به عنوان طرفی که رغبتی به انجام مذاکرات ندارد، معرفی نشود.

در این بین منابع مصری اعلام می‌کنند که شانس موفقیت این مذاکرات ناچیز و پایین است در حالی که در قطر اعلام می‌کنند که می‌تواند در چارچوب مذاکرات روز پنج شنبه آینده، به توافق رسید.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی ادعا کرد، رسانه‌ها در رابطه با پیش شرط‌های جدید نانیاهو اخبار کذب منتشر کرده و در واقع آنچه نتانیاهو بر آن تاکید کرده، در پیش نویس توافق 27 مه قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان