همه چیز درباره کاروان ایران در پارالمپیک؛ از پاداش ۴ میلیاردی تا پرچمدار ۵۱ ساله و ۹ طلای قطعی

سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک پاریس میزان پاداش مدال آوران این دوره از بازی ها را اعلام کرد.

همه چیز درباره کاروان ایران در پارالمپیک؛ از پاداش 4 میلیاردی تا پرچمدار 51 ساله و 9 طلای قطعی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛نشست خبری کمیته پارالمپیک با حضور محمد پولادگر نایب رئیس کمیته و سرپرست کاروان ایران در پاریس برگزار شد. در این مراسم پاداش قهرمانان، پرچمدار، شعار کاروان و پیش بینی مدال اعلام شد.

پاداش پای سکو

نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک امروز چهارشنبه در نشست خبری در مورد پاداش پای سکوی ورزشکاران توضیح داد و گفت: پاداش به تامین منابع مالی بستگی دارد و میزان آن رقم استانداردی نیست. پاداش کاروان بحث روز است. پاداش پای سکو بستگی به تامین مالی دارد و استاندارد نیست. هنوز منابع مالی تامین نشده اما رییس پارالمپیک تاکید کرد که اعلام کنیم.

برای طلا 4 میلیارد، نقره 1.5 میلیارد و برنز 1 میلیارد در نظر گرفته شده است. مسائل فرهنگی و اخلاقی و ملی و اعتقادی نیز مدنظر است و 25 درصد میزان پاداش تشویقی در نظر گرفته ایم که جداگانه پرداخت می شود. برای سرپرستان و مربیان نیز 70 درصد پاداش ثابت در نظر گرفته ایم و 30 درصد برای مسائل فرهنگی و اعتقادی لحاظ می شود. برای رشته های تیمی هم 75 درصد پاداش انفرادی را در نظر گرفته ایم. برای سرپرستان و مربیان نیز 70 درصد پاداش ثابت در نظر گرفته ایم و 30 درصد برای مسائل فرهنگی و اعتقادی لحاظ می شود.

وی درباره اختصاص یافته توسط دولت گفت: پاداش دولت برای قهرمانان المپیک و پارالمپیک یکسان است و از قبل بوده. بنابراین اصل بر یکسان سازی هست. در پاراآسیایی هم همینگونه بود. مصوبه دولت است و در آخرین مراسم تجلیل رییس جمهور شهید تاکید کردند که پاداش ها یکسان باشد.

پاداش دولت چارچوب و آیین نامه دارد اما پاداش المپیک استاندارد نیست. کمیته المپیک تامین منابع کرد و پاداش 20 برابری نسبت به ادوار قبلی پرداخت که بسیار جالب بود.

پیش بینی 9 طلای قطعی

نایب رییس کمیته پارالمپیک درباره پیش، بینی اش از مسابقات گفت: خیلی اهل پیش بینی نیستم. از 12 طلای دوره قبل 3 طلایی را نخواهیم داشت. چند نفر شانس طلا نیز غایب هستند اما باز هم امیدواریم.

سلگی مدیر فنی کمیته پارالمپیک نیز به جزئیات پیش بینی اشاره کرد و گفت: پیش بینی مدال عوامل و فاکتورهای مختلفی دارد. سیر ورزشکاران خودمان و رقبا را در 4 سال گذشته بررسی کردیم.  6 نفر طلایی دوره قبل یعنی نیمی از طلاهای دوره قبل بنا به دلایل مختلف نداریم. در پاراجودو، در پاراتکواندو، در پارادوومیدانی و در پاراتیر و کمان. 4 فدراسیون همکار داریم، جانبازان و توان یابان، نابینایان، تکواندو و قایقرانی. پیش بینی ما 9 طلای قطعی داریم، 7 نقره ای نزدیک به طلا داریم، 5 نقره و 13 ورزشکار با اولویت برنز.

سرپرست معنوی برای کاروان

پولادگر با اشاره به سرپرست کاروان گفت: سرپرست معنوی کاروان آرمیتا رضایی نژاد دختر شهید رضایی نژاد از دانشمندان هسته ای کشور هستند و امیدواریم که قدم ایشان برکت کاروان باشد. این سنت همیشگی پارالمپیک است.

شعار مناسبتی

پولادگر افزود: در دورانی که در پاریس هستیم، چند رویداد مذهبی خواهیم داشت؛  اربعین، رحلت حضرت پیامبر و شهادت امام رضا. شعار کاروان متناسب با این ایام انتخاب شده و رویدادهای فرهنگی را نیز تدارک دیده ایم. نام کاروان فرزندان ایران است و شعار کاروان ایران، ایثار و افتخار است.

پرچمدار جانباز

نایب رییس کمیته پارالمپیک درباره پرچمدار ایران گفت: پرچمدار کاروان ما تنها ورزشکار جانباز ما در میان ورزشکاران است که مسن ترین فرد کاروان نیز محسوب می شود.

سیدمحمدرضا میرشفیعی در پاراتیراندازی با 51 سال سن پرچمدار مرد و هاجر صفرزاده ورزشکار پارادوومیدانی پرچمدار زن ما خواهند بود.

رحیمی جوانترین عضو کاروان است با 18 سال سن. میانگین سنی کاروان اعزامی 33 سال تست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر