الگوی خرید میوه‌ و صیفی‌جات تغییر کرده است/ جدول قیمت‌ها را ببینید

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ضمن اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای پر مصرف و اینکه افرادی در این صنف به اسم کالای با کیفیت گرانفروشی می‌کنند، در حالی که این موضوع مشمول همه فروشندگان نمی‌شود درباره تغییر الگوی خرید در کشور نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت.

الگوی خرید میوه‌ و صیفی‌جات تغییر کرده است/ جدول قیمت‌ها را ببینید

به گزارش خبرآنلاین،اسدالله کارگر- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با توجه به قیمت‌گذاری میوه‌ها و صیفی جات درباره نرخ سود افزوده بر محصولات اظهار کرد: سود مصوب شده 35 درصد است اما بر اساس محاسبات انجام شده از این 35 درصد تنها 9 درصد سود برای خرده‌فروشان باقی می‌ماند چرا که ضایعات میوه و محصولات این چنینی بسیار زیاد است و در بسیاری از مواقع تنها نصف محصول به فروش می‌رسد و باقی آن ضایعات است و از آن میزان سود نیز حقوق کارگر و بیمه را نیز محاسبه می‌کنند.

وی درباره الگوی خریداری میوه اظهار کرد: به‌ طور کلی حدود دو سال است که رویه خرید میوه تغییر کرده است. در گذشته مردم برخی موارد را رعایت نمی‌کردند. میوه نیز همچون بسیاری از کالاهای دیگر فراوان و ارزان بود. از زمانی که قیمت میوه نیز افزایشی شد، مردم این موضوع را رعایت کردند و میزان خرید آن‌ها کم‌تر و میزان مراجعه آن‌ها برای خرید بیشتر شده است و در نتیجه اسراف محصولات نیز کاهش یافته و این مسئله مدیریت شده است.

کارگر درباره تغییر بازار میوه و صیفی‌جات طی یک تا دو سال گذشته گفت: طی بازه زمانی یک تا دو سال گذشته ما مشکلاتی همچون تگرگ زدگی و آفت نداشتیم و همین نیز موجب شد که کیفیت محصولات ما بهتر و آسیب‌ها کمتر باشد.

وی ادامه داد: درست است که در زمان خشکسالی با مشکلاتی همچون کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما سختی کار باعث خلاقیت می‌شود به‌طور مثال از زمان خشکسالی مدیریت آب به این صورت است که کشاورزان آب را به‌صورت قطره‌ای به زمین‌ها می‌رسانند. قبلا آبیاری‌ها به‌صورت سنتی بود؛ ولی در بازدیدهای اخیر شاهد این بودیم که در حال حاضر زمین‌ها لوله‌کشی شده‌اند و هدررفت آب تاحدودی به صفر رسیده و آب به‌صورت قطره‌ای به محصولات می‌رسد. اگر باز هم بخواهیم به‌صورت سنتی آبیاری داشته باشیم معضلات بزرگی به وجود می‌آید بنابراین این خشکسالی موجب عدم دسترسی به محصولات کشاورزی و یا کمبود نشد و با خلاقیت این موضوع مدیریت شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره افزایش قیمت برخی کالاهای پر مصرف اظهار کرد: در برخی مواقع یک بار کیفیت بالایی دارد و در نتیجه قیمت بالایی نیز دارد و شاید به اسم بگوییم خب میوه است چه تفاوتی دارد؟ اما در واقع کیفیت اهمیت خیلی زیادی دارد. اما در برخی مواقع نیز افرادی هستند که گران فروشی می‌کنند به اسم کالای با کیفیت. به‌طور مثال خیار و گوجه از 24 هزار تومان تا 35 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. در برخی مواقع از 100 درصد، 2 درصد همکاران ما رعایت نمی‌کنند و گران‌تر از حد معمول می‌فروشند و در اینجاست که همان 2 درصد خیلی به چشم می‌آید که همه گران فروشند در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست.

وی درباره محصولات پرفروش گفت: محصولاتی همچون خیار، پیاز و گوجه همیشه جزو پرفروش‌ترین محصولات هستند؛ اما با توجه به فصل در حال حاضر محصولاتی همچون هندوانه، انگور و میوه‌های تابستانی فروش بالایی دارند. با توجه به اینکه ایران چهارفصل است، تابستان به لحاظ تنوع و فراوانی میوه بهترین فصل است.

در جدول زیرقیمت مصوب شده محصولات و کالاهای پرمصرف ذکر شده است:

63136346.jpg

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر