تولید سالانه ۷۰۰تن انواع گیاه دارویی در قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: سالانه بیش از ۷۰۰تن انواع گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی این استان تولید و روانه بازار می شود.

تولید سالانه 700تن انواع گیاه دارویی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ محمد پیله فروش، مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این میزان گیاه دارویی در سطح یک هزار و 271 هکتار از مزارع کشاورزی استان کشت و تولید می شود .

وی  در ادامه با اشاره به این نکته که تاکنون 250 نوع گیاه دارویی در استان قزوین شناسایی شده است یادآورشد :گیاهان دارویی بیشتردر مناطق الموت، آبیک، آوج، بوئین زهرا و مناطق مشابه که تغییر اقلیمی در آن زیاد نباشد کشت می شود.

پیله فروش گفت: گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران با تولید 312 کیلوگرم و سطح زیر‏کشت 102 هکتار از جمله ‏گیاهان دارویی تولید شده در مزارع کشاورزی استان است.‏

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین گل محمدی با سطح 139هکتار در استان کشت و سالانه 312 تن گل تر از این میزان مزارع برداشت می‌شود.

به گفته وی زیره سبز با 280 تن و موسیر با 345 تن از انواع گیاهان دارویی تولید شده در استان است.

پیله‌فروش خاطرنشان کرد: همچنین 53 تن انواع گیاهانی همچون سماق، گاوزبان، تخم شربتی، سیاه دانه، آویشن و باریجه، اسطخودوس، کاندولا و گالگا در استان تولید می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر