وزن مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس چقدر است؟/ چند گرم مدال‌ها طلای خالص است؟

آیا واقعا هر مدال طلایی که ورزشکاران از المپیک فرانسه به عنوان یادگاری و سوغات به خانه بردند، طلای ۱۰۰ درصد است؟ اگر اینطور فکر می‌کنید که وزن و جنس مدال‌ها این المپیک واقعا از طلای خالص است، این مطلب را بخوانید.

وزن مدال طلای المپیک 2024 پاریس چقدر است؟/ چند گرم مدال‌ها طلای خالص است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ المپیک هیجان انگیز پاریس به پایان رسید و چین و آمریکا با درو کردن 40 مدال طلا، دست پر از این کشور خداحافظی کردند. در این میان، یکی از اخباری که حین برگزاری المپیک فرانسه به گوش رسید، وزن و جنس مدال های المپیک فرانسه بود و حالا با پایان این مسابقات جذاب، یکی از سوژه های پربحث در فضای مجازی، وزن این مدالهاست.

به گزارش اقتصادنیوز، طبق مصوبات کمیته بین‌المللی المپیک، برگزارکنندگان المپیک پاریس این اجازه را داشتند فقط 6 گرم از وزن کل مدال طلا (529 گرم ) را به طلای خالص اختصاص دهند و مابقی وزن مدال (حدود 92.5 درصد) باید حتماً از نقره با حداقل عیار 925 تا 1000 تشکیل شده باشد.

بر اساس مطلبی که وب‌سایت بازی‌های پاریس 2024 نوشته است، هنوز هزینه هر مدال مشخص نشده است اما بر اساس ارزش طلا و نقره، طبق گزارش NBC Sports، یک مدال طلا احتمالا حدود 750 تا 850 دلار قیمت دارد. قبلا گزارش شده بود که یک مدال نقره احتمالا حدود 450 دلار ارزش دارد، درحالی‌که یک مدال برنز ممکن است حدود 5 دلار ارزش داشته باشد.

با این حال این مدال‌ها نمادی از موفقیت هستند و زمانی که به فروش می‌رسند قیمت‌های بسیار بالاتری پیدا می‌کنند. به‌خصوص که ورزشکاران مدال‌های خود را به دلیل مشکلات مالی یا جمع‌آوری پول برای خیریه‌ها فروخته‌اند.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر