بیمارستان نیکان در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین مرکز خصوصی کشور

دکتر چیت‌ساز به مقایسه وضعیت حوزه درمان در ایران و ترکیه پرداخت و اظهار داشت: «از نظر نیروی انسانی و پزشکان، ما به مراتب از ترکیه بالاتریم و ترکیه واقعاً مزیت رقابتی نسبت به ما ندارد. اما در زمینه تجهیزات، به دلیل تحریم‌ها و مسائل مربوط به انتقال ارز و واردات تجهیزات و قطعات یدکی، ممکن است کمی عقب باشیم که این مشکلات به بیمارستان‌ها آسیب می‌زند.»

دکتر چیت‌ساز: با افزایش ظرفیت به 1050 تختخواب، نیکان به بزرگترین بیمارستان خصوصی ایران تبدیل می‌شود؛ حضور فعال در همایش‌های بین‌المللی و تأکید بر تمرکز و امنیت سرمایه‌گذاری از برنامه‌های آتی بیمارستان نیکان است.

در حاشیه همایش بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی (IPH 2024)، دکتر چیت‌ساز، رئیس بیمارستان مجازی نیکان و قائم‌مقام مدیرعامل، اعلام کرد:« بیمارستان نیکان اکنون یکی از بزرگترین بیمارستان‌های خصوصی کشور است و در آینده نزدیک به 1050 تختخواب فعال خواهد رسید که این مرکز را به بزرگترین مرکز خصوصی کشور تبدیل می‌کند. خوشحالیم که توانستیم در همین راستا جایزه Health Leadership  را در همایش  IPH 2024 نیز کسب کنیم.»

دکتر چیت‌ساز، رئیس بیمارستان مجازی نیکان و قائم‌مقام مدیرعامل

 وی افزود: «ما امسال برای اولین بار در  نمایشگاه و همایش IPH 2024 شرکت کردیم، زیرا این همایش را به‌عنوان یک رویداد مهم در کشور و در سطح جهانی می‌دانیم و احساس کردیم که حضور فعال در آن ضروری است. از همین‌جا از برگزارکنندگان و تیم پرتلاش آنها، که زحمات زیادی برای حضور و شرکت ما در این نمایشگاه و همایش کشیدند، تشکر می‌کنم. این رویداد می‌تواند شروع خوبی برای تعاملات بیشتر بین‌المللی و توسعه گردشگری سلامت باشد.»

دکتر چیت‌ساز در مورد تعرفه‌های حوزه درمان اظهار داشت: «تعرفه‌های پایین در این حوزه از یک جهت رقابت را برای ما آسان‌تر کرده است؛ ما می‌توانیم خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی باکیفیت را با نرخ‌هایی بسیار پایین‌تر از نرخ‌های بین‌المللی ارائه دهیم. اما متأسفانه از این پتانسیل به درستی استفاده نشده است و دلایل سیاسی و اجتماعی باعث شده‌اند که نتوانیم حق مطلب را در این حوزه ادا کنیم. بدون شک، تبلیغات خارجی و نشان دادن چهره‌ای ناامن از کشور نیز بی‌تأثیر نبوده است. باید تلاش کنیم تا جنبه تبلیغاتی بین‌المللی کشور را توسعه دهیم.»

 وی همچنین در خصوص موانع پیشرفت در این حوزه تأکید کرد:« یکی از مشکلات اصلی، عدم تمرکز فعالیت‌ها است. در کشورهایی که در این حوزه موفق بوده‌اند، توانسته‌اند با تمرکز بین بخش خصوصی و دولتی، یک سازماندهی خوب و مؤثر ایجاد کنند که وقتی یک گردشگر، چه معمولی و چه سلامت، وارد کشور می‌شود، احساس کند با یک سازمان مشخص طرف است.»

در ادامه، دکتر چیت‌ساز به توسعه بین المللی  بیمارستان نیکان پرداخت و گفت: «یکی از برنامه‌هایی که همیشه به آن فکر می‌کردیم این بود که آیا باید در خارج از کشور شعبه داشته باشیم یا نه. تاکنون استراتژی ما تقویت شعبه‌های داخلی بوده است، زیرا چندین مرکز و شعبه در تهران داریم و آخرین بیمارستان ما که قرار است سال آینده به بهره‌برداری برسد، بیمارستان نگین در غرب تهران است. ما به دلیل درگیری با این پروژه‌ها ترجیح دادیم که تمرکز خود را روی تکمیل این بیمارستان‌ها بگذاریم و سپس به شعبه‌های خارجی بپردازیم.»

از بیمارستان نیکان به عنوان یکی از رهبران سلامت کشور در حوزه بین‌المللی تقدیر شد

وی همچنین افزود: «یکی از دلایل اصلی که تا به حال وارد سرمایه‌گذاری در خارج از کشور نشده‌ایم، عدم امنیت سرمایه‌گذاری است. تحریم‌ها و قوانین موجود در دنیا باعث شده‌اند که نگران از بین رفتن سرمایه‌گذاری خارجی خود باشیم. امیدواریم با بهبود شرایط و رفع تحریم‌ها بتوانیم بهتر در خارج از کشور فعالیت کنیم. این کار جزو اهداف آینده ماست و بستگی به تصمیمات هیئت مدیره و مدیران ارشد دارد.»

در پایان، دکتر چیت‌ساز به مقایسه وضعیت حوزه درمان در ایران و ترکیه پرداخت و اظهار داشت: «از نظر نیروی انسانی و پزشکان، ما به مراتب از ترکیه بالاتریم و ترکیه واقعاً مزیت رقابتی نسبت به ما ندارد. اما در زمینه تجهیزات، به دلیل تحریم‌ها و مسائل مربوط به انتقال ارز و واردات تجهیزات و قطعات یدکی، ممکن است کمی عقب باشیم که این مشکلات به بیمارستان‌ها آسیب می‌زند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «ما بسیار خوشحالیم که دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، پزشک هستند و از مشکلات حوزه بهداشت و درمان کشور و بیمارستان‌ها آگاهی دارند. امیدواریم که بتوانند با کمک نظرات بخش خصوصی، سیاست‌ها و راهکارهای لازم برای پیشبرد این بخش را اتخاذ کنند. به نظرم ارتباط مؤثر با سازمان نظام پزشکی و سندیکای بیمارستان‌های خصوصی که نمایندگان بخش خصوصی هستند، می‌تواند نقطه کلیدی برای موفقیت باشد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر