راه اندازی سامانه"رستا" برای تسهیل در توزیع کالا / سامانه ۱۲۴ به زودی ارتقا می یابد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، گفت: با ارتقاء سامانه ۱۲۴، به زودی نظارت مردمی و سیستمی جایگزین نظارت تلفنی می شود.

راه اندازی سامانه"رستا" برای تسهیل در توزیع کالا / سامانه 124 به زودی ارتقا می یابد

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، سید مهدی فرحی در جمع فعالان اقتصادی، روسای اتاق اصناف استان و روسای اتحادیه های صنفی استان که در جریان سفر یک روزه به این استان انجام شد ، با اشاره به وجود 3 میلیون و 300 هزار واحد صنفی در کشور، بیان کرد: از این تعداد حدود یک درصد از واحدهای کسب کل کشور در استان سمنان است.

وی با اشاره به لزوم به روز کردن روش های نظارت بر کالاها، گفت: نظارت های چشمی، دستی و انسانی دیگر کارآیی لازم را ندارد و باید با پیش رفتن به سمت سیستمی و شبکه های مجازی به گونه ای شود که هر جا تخلفی دیده شد مردم بتوانند به صورت: پیام، صوت و عکس نیز موارد را گزارش دهند.

فرحی از ارتقا سامانه 124  در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طبق ارزیابی های انجام شده این سامانه برای 60 درصد از مردم شناخته است که با ارتقاء آن و نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی، می توان از طریق نوشتاری، شنیداری و تصویری نظارت های مردمی را پای کار آورد.

قائم مقام وزیر صمت همچنین از راه اندازی سامانه"رستا" برای تسهیل در توزیع کالاها در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سامانه که تاکنون فقط برای توزیع لاستیک بود در گام های بعدی کالاهایی مانند: روغن موتور و دیگر کالاهای اساسی مردم نیز توزیع می شود

وی از تولید، واردات،صادرات،توزیع، نظارت و تعزیرات به عنوان 6 حلقه ارزش ساز تنظیم بازار یاد کردو اظهار کرد: زنجیره تولید مرتبط با صنایع است؛در زنجیره واردات و صادرات باید کالاهای مورد نیاز مردم وارد شود و کالاهای اضافه به منظور پیشگیری از مخدوش شدن تولید، صادر شود.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: در حلقه توزیع که بسیار مهم است باید مکانیزم های توزیع کالا اصلاح شود که در این زنجیره با بهره گیری از روشهای کالا در 5 کشور مختلف، راهکارهای مناسبی احصاء شده  که در قزوین با موفقیت انجام شده و به زودی با قرار گرفتن در سامانه" رستا" برای کل کشور، اجرایی می شود.

راه اندازی سامانه"رستا" برای تسهیل در توزیع کالا / سامانه 124 به زودی ارتقا می یابد

فرحی تصریح کرد: در زنجیره نظارت و بازرسی باید روش های سنتی و غیر کارآمد که گاهی در آن آفتهایی نیز دیده می شود، کنار گذاشته شود و در زنجیره تعزیرات نیز با انجام همه کارها باید قدرت حاکمه ای وجود داشته باشد تا با تخطی گران، برخورد کند که همه این موارد با ارتقاء سیستم های موجود به اینترنت و اینترانت و اپلیکیشن های پیشرفته در حال انجام است.

بازدید از شرکت های شکوفا شیمی و شکوفا بهداشت آرین ( پرژک ) ، مکث الکترونیک مهدیشهر، نشست با فعالان اقتصادی و شرکت در جلسه شورای اداری صنعت ، معدن و تجارت استان از برنامه های سفر یک روزه سید مهدی فرحی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی صبح امروز به استان سمنان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر