اردوغان: به اسرائیل اجازه به آتش کشیدن منطقه را نخواهیم داد

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفت که به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که غرب آسیا را به آتش بکشد.

اردوغان: به اسرائیل اجازه به آتش کشیدن منطقه را نخواهیم داد

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه گفت که کشورش به دنبال پاسخگویی اسرائیل به جنایاتی است که در نوار غزه مرتکب شده است و اجازه نخواهد داد که رژیم صهیونیستی منطقه را به آتش بکشد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «تاس» اردوغان در مراسمی به مناسبت تأسیس حزب حاکم عدالت و توسعه در سال 2001 گفت: «ما دربرابر تلاش‌های اسرائیل برای به آتش کشیدن منطقه مقابله و مخالفت خواهیم کرد. اسرائیل که در حال نسل‌کشی در غزه است، برای جنایات خود پاسخگو خواهد بود.»

هفته گذشته یک هیات قانونی درخواست ترکیه مبنی بر پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی بابت ارتکاب نسل‌کشی در غزه به دیوان لاهه تسلیم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این درخواستنامه 43 صفحه‌ای توسط گروهی به سرپرستی «جونیت یوکسل»، رئیس کمیسیون عدالت مجلس ملت کبیر ترکیه و رئیس کمیته حقوقی پارلمان ترکیه ارائه شد.

اردوغان همچنین گفت که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه (25 مرداد) در پارلمان ترکیه سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: «مجلس (ترکیه) در آن روز در حمایت از فلسطین جلسه اضطراری خواهد داشت. عباس امروز میهمان ما خواهد بود و فردا در مجلس سخنرانی خواهد کرد. او در خطاب به سراسر جامعه جهانی، مبارزه فلسطین برای آزادی را اعلام خواهد کرد. ما به همه جهان نشان خواهیم داد که عباس از همان حقی که به نتانیاهو اجازه داد در کنگره آمریکا سخنرانی کند، برخوردار است.

مقامات ترکیه سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در 24 ژوئیه (3 مرداد) را محکوم کردند و از عباس برای سخنرانی در پارلمان محلی در 25 مرداد دعوت کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر چهارشنبه برای یک سفر دو روزه وارد ترکیه می شود و در همان روز با اردوغان دیدار خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با «آدولف هیتلر» مقایسه کرده، نسل‌کشی صورت گرفته در غزه توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته است و خواستار مجازات این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی شده و از کشورهای غربی به خاطر حمایت از رژیم اشغالگر انتقاد کرده است و اظهارات اخیر وی نیز همراستا با مخالفت‌های پیشین وی دربرابر رژیم صهیونیستی همسو است.

از هفتم اکتبر 2023 تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از 131 هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از 10 هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است. پس از تأکید ایران و حزب‌الله بر پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر، فرمانده حزب‌الله لبنان، طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نگران وقوع درگیری گسترده‌تری هستند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر