۴ ویتامین مفید برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

بر اساس مطالعات، برخی ویتامین‌ها می‌توانند خطر از دست دادن حافظه و زوال شناختی را کاهش دهند.

4 ویتامین مفید برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که بیشترین اثر را در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و تضعیف عملکرد شناختی دارند، عبارتند از:

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های B3، B6، B12 و اسید فولیک (B9) نقش مهمی در مغز و سیستم عصبی انسان دارند و مسئول ایجاد و نگهداری سلول‌ها در مغز هستند. محققان دریافته‌اند افرادی که در رژیم غذایی خود مکمل ویتامین B مصرف می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارند.

ویتامین E

محققان بر این باورند که ویتامین E به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی می‌تواند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. بیماران مبتلا به آلزایمر اغلب سطوح پایینی از ویتامین E دارند.

ویتامین D

ویتامین D یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هاست و تقریباً 95 درصد از سالمندان دچار کمبود این ویتامین هستند. دو مطالعه 4500 فرد بالای 65 سال را مورد بررسی قرار دادند و نتایج هردو نشان داد که سطوح پایین ویتامین D با تضعیف عملکرد ذهنی مرتبط است.

امگا 3-6-9

امگا 3-6-9 نیز از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و نموِ مغز است. مطالعات نشان داده است که افرادی که مقادیر بیشتری امگا 3-6-9 مصرف می‌کنند، حافظه و توانایی یادگیری خوبی دارند و 41 درصد کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

منبع: alzheimersorganization

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر