دلار وارد کانال جدید شد/زیان سکه بازان سنگین شد

در جریان فعالیت کاری روز چهارشنبه، قیمت دلار در بازار رسمی وارد کانال جدید شد اما قیمت سکه مانند روز قبل ریزش کرد.

دلار وارد کانال جدید شد/زیان سکه بازان سنگین شد

به گزارش خبرآنلاین، وضعیت بازار ارز تهران در روز چهارشنبه 24 مرداد ماه حکایت از تداوم روند کاهشی قیمت‌ها  دارد. در همین رابطه معامله‌گران اعلام کردند که  معمولا در روزهای پایانی هر ماه، بازار فردوسی به دلیل کمبود نقدینگی خلوت‌تر می‌شود و کمتر کسی در موقعیت خرید ارز قرار می گیرد.

آنها همچنین به دو دلیل دیگر در مورد کاهش عمق فعالیت‌های بازار اشاره کردند. به گفته‌ی آن‌ها، انتشار سیگنال‌های مثبت درباره افزایش فروش نفت و در نتیجه افزایش درآمدهای ارزی، توان بازارساز را تقویت کرده است.

علاوه بر این، در بازار مطرح شده که برخی از فعالان ارزی به دلیل شرایط رکودی از بازار خارج شده‌اند و برای حفظ سرمایه و افزایش سود، به ثبت‌نام خودرو روی آورده‌اند.

براین‌اساس، طبق ادعای معامله‌گران، قیمت دلار امروز با یک گپ منفی آغاز به کار کرد و در ادامه معاملات به محدوده 59 هزار و 400 تومان کاهش یافت. این در حالی است که در روز سه‌شنبه، نرخ دلار در حدود 59 هزار و 700 تا 900 تومان معامله می‌شد.

خروج ناگهانی از بازار دلار و تتر

در بازار امروز، قیمت تتر نیز روند کاهشی را تجربه کرد. به این ترتیب، نرخ تتر در حال حاضر به زیر 59 هزار تومان رسیده و به 58 هزار و 786 تومان کاهش یافته است. در زمان نگارش این گزارش، قیمت آن حدود 58 هزار و 905 تومان بود. در حالی که روز گذشته این ارز دیجیتال در نیمه کانال 59 هزار تومان قرار داشت.

نکته جالب توجه این است که برخی افراد ادعا کردند یکی از دلایل کاهش نرخ تتر، تبدیل آن به ریال برای ثبت‌نام خودرو بوده است.

بازار ارز هرات تعطیل است

امروز به مناسبت سومین سالگرد آغاز حکومت طالبان، بازار ارز هرات تعطیل بود و قیمت درهم امارات نیز همانند روز گذشته کاهش یافت. نرخ حواله درهم که دیروز به 16 هزار و 270 تومان رسیده بود، امروز به 16 هزار و 120 تومان کاهش پیدا کرد.

یکه تازی دلار در بازار رسمی/ دلار وارد کانال جدید شد

اگرچه نرخ ارز در بازار غیررسمی دچار نوسان شده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در بازار رسمی همچنان در حال افزایش است. به این ترتیب، قیمت دلار مبادله‌ای دیروز 123 تومان و امروز 197 تومان افزایش یافت و به کانال 49 هزار تومان وارد شد و در حال حاضر بر روی 49 هزار و 53 تومان قرار دارد.

همچنین نرخ دلار نیما نیز در جریان معاملات امروز  به مرز 45 هزار تومان رسید که یک رقم بی سابقه محسوب می شود.

طلا ریزش کرد/ زیان سکه بازان سنگین شد

فارغ از حال و هوای بازار ارز، قیمت طلا 18 عیار نیز مشابه روز گذشته کاهش یافت و به 3 میلیون و 469 هزار تومان رسید. همچنین، با کاهش ارزش دلار، سکه‌بازان با چالش مواجه شدند و هر قطعه سکه امامی به قیمت 41 میلیون و 200 هزار تومان به فروش رفت.بنابراین خریدارانی که در روزهای گذشته با قیمت بالاتر نسبت به خرید سکه اقدام کرده بودند زیان کردند.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر