هفت هزار و ۱۸۲ بلیت اتوبوس اربعین در زنجان پیش فروش شد

دبیر ستاد اربعین استان زنجان گفت:بر اساس گزارش کمیته حمل و نقل و سوخت استان از ۱۰ مردادماه سال جاری تا شب گذشته، هفت هزار و ۱۸۲ بلیت اتوبوس اربعین در استان پیش فروش شده است.

هفت هزار و 182 بلیت اتوبوس اربعین در زنجان پیش فروش شد

به گزارش خبرآنلاین از زنجان،باقر سپهری افزود:مسیر اغلب این بلیت های پیش فروش شده به سمت مرز مهران بوده است.

به گفته وی، تاکنون 219 سفر به مرز مهران و 14 سفر نیز به مرز خسروی انجام شده و چهار هزار و 792 مسافر به مرز مهران و 236 نفر به مرز خسروی جابه جا شدند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در جریان است، گفت: با توجه به افزایش و ازدحام زائرین در روزهای پیش رو توصیه می شود نکات اعلام شده از سوی ستاد اربعین استان حتما مورد توجه زائران قرار گیرد.

سپهری گفت: ستاد اربعین استان امسال در قالب کمیته های 12 گانه و با بهره گیری از نمایندگان مواکب، جلسات منظمی را برگزار کرده است تا تکلیف خدمت رسانی به زائرین حسینی به بهترین نحو انجام شود.

وی با بیان اینکه این خدمت رسانی باید به شکل مطلوبی ادامه یابد، افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی هر 2 کشور ایران و عراق به ویژه گرمای بالا در مرز مهران، توصیه می کنیم زائران سایر مرزها را برای تردد انتخاب و از طریق سامانه سماح، سفر خود را مدیریت کنند.

سپهری با بیان اینکه با توجه به تجربیات سال های گذشته، تیم های گشت در طول مسیر برای نظارت بر مرز مهران فعال هستند، گفت: تیم های بازرسی به صورت دائمی در این مسیر حضور دارند و بر نحوه خدمت رسانی به حمل و نقل زائران و نرخ گذاری سرویس های حمل و نقل نظارت می کنند.

زائران اربعین حسینی توصیه ها را جدی بگیرند.

سپهری با بیان اینکه در کشور عراق هم موکب های پزشکی و تیم های هلال احمر مستقر هستند و در طول مسیر خدمت رسانی می کنند، افزود: برای مدیریت و ارائه خدمات بهتر فرایند ثبت نام متقاضیان اعزام اربعین حسینی از طریق سامانه سماح برقرار است.

سپهری با تاکید بر پرهیز زائران از اسراف غذا و نوشیدنی نذری، اضافه کرد: با توجه به تجربه حضور زائران در کشور عراق گاهی مشاهده می شود که برخی زائران چندان به این موضوع توجهی نمی کنند و موجب دلخوری موکب داران می شوند.

وی به زائرانی که با خودروهای شخصی به سمت مهران عزیمت می کنند، توصیه کرد: با توجه به گرمای بالا در مرز مهران قبل از پارک از نبود شیء اشتعالزا در خودرو اطمینان حاصل کنند و در صورت امکان نیز خودرو را با وسیله‌ای برای کاهش تابش مستقیم آفتاب بپوشانند.

سپهری با بیان اینکه پیشنهاد می شود، زائرین موقعیت و نقشه استقرار خودروهای خود را ثبت کنند و حتی آن را به یکی از اعضای خانواده خود اطلاع دهند که این موضوع در یافتن خوردو کمک بسزایی می کند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به ازدحام جمعیت در روزهای منتهی به اربعین حسینی پیشنهاد می شود رانندگان خودروهای شخصی قبل از ورود به ایلام و کرمانشاه باک بنزین خود را پر کنند، گفت: رعایت این نکته مهم از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان