خلا اطلس سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در استان جهش پیدا کرده است، اما کافی نیست، گفت: مازندران استانی چند وجهی است، منطقه برای سرمایه‌گذاری کلان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، پتروشیمی، گردشگری، آب و پروژه های عمرانی مستعد است. ‎

خلا اطلس سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه خدمات سرمایه‌گذاری خارجی مازندران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در استان جهش پیدا کرده است، اما کافی نیست، گفت: مازندران استانی چند وجهی است، منطقه برای سرمایه‌گذاری کلان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، پتروشیمی، گردشگری، آب و پروژه های عمرانی مستعد است. ‎

استاندار با تاکید بر شیوه‌های نونن مدیریتی، خاطرنشان کرد: پیش‌طرح‌های اقتصادی تدوین شود. وی با بیان اینکه در راستای ارائه بسته‌ از ظرفیت‌ها و فرصت‌های مازندران به کشورهای مختلف، یک رابط بین‌الملل نیاز است، افزود: زمینه های سرمایه‌گذاری به تفکیک شهرستان‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسته بندی و به صورت دسته‌بندی آماده گردد.

نوری بر خلا اطلس سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: بسترهای فرهنگی را ایجاد و موانع اداری را رفع کنید و از سرمایه‌گذاری خرد پرهیز کنید. سرمایه‌گذاری‌های خارجی در منطقه آزاد در راستای مراودات بین‌المللی اجرا گردد.

وی یادآور شد: کشورهای آسیایی اطراف خزر و عربی تمایل بسیاری برای سرمایه‌گذاری در شمال ایران را دارند.

در استان مازندران در راستای اجرای قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون 49 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 774 میلیون دلار صادر شده است که در حال حاضر 40 مجوز با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 662 میلیون دلار در استان فعال می‌باشد. در سال 1402 نیز 10 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 175 میلیون دلار صورت گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان