طرز تهیه کوکو برنج با بهترین طعم

اگر قصد دارید طعم یک کوکو ویژه را تجربه کنید در این بخش می توانید با طرز تهیه کوکو برنج ساده آشنا شوید. این کوکو ترکیب عالی گوشت چرخی، ادویه، سبزیجات و برنج پخته است.

طرز تهیه کوکو برنج با بهترین طعم

یکی از کوکوهای خانگی با طعم و مزه فوق العاده کوکوی برنج بوده که شما می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کوکو برنجی ساده آشنا شوید. این نوع کوکوی برنجی رسپی فوق العاده‌ای داشته و برای پذیرایی در مهمانی‌ ها مناسب است

برای اینکه طعم متنوعی از کوکوهای خانگی را تجربه کنید، می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کوکو تن ماهی و کوکو رولتی همراه ما باشید.

دستور تهیه کوکو برنج

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: 4 عدد
  • پیازچه: 6 عدد
  • سیب زمینی: 1 عدد
  • برنج پخته: 2 پیمانه
  • پور سوخاری: 1 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر و زردچوبه: به میزان لازم
  • زعفران: 1 قاشق چای خوری
  • فلفل و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو برنج:

برای داشتن این کوکوی ویژه خانگی و خوشمزه ابتدا باید سیب زمینی‌ ها را بپزید. سیب زمینی‌ ها را درون قابلمه‌ ای قرار داده مقداری شیر روی آن بریزید و روی حرارت بگذارید تا آب پز شود. در قسمت بعدی برنجی را که پخته‌ اید و نرم شده است، باید درون غذاساز ریخته و به آن مقداری گوشت چرخی اضافه کنید. مواد را به خوبی ترکیب کرده تا ترکیب شما خمیری و یکدست شود.

حالا در این مرحله پیازچه‌ ها را پاک کرده بشورید و ساطوری کنید. پیازچه‌ های خرد شده را به مواد خود اضافه کرده و مجدد ترکیب کنید تا ترکیب شما یکدست شود. حالا نوبت به اضافه کردن سیب‌ زمینی‌ ها و تخم مرغ می‌ رسد. زمان دهید تا سیب زمینی‌ ها و تخم مرغ‌ ها سرد شده و بعد به مواد خود اضافه نمایید.

با رنده ریز مواد را رنده کرده و به برنج و گوشت اضافه کنید. حالا نوبت به اضافه کردن طعم  دهنده ها می‌ رسد. شما می‌ توانید از طعم‌ دهنده‌ های دلخواه استفاده کنید. مقداری زعفران، فلفل، زردچوبه، نمک، پودر سوخاری و پودر سیر را اضافه نمایید. مواد را مجدد ترکیب کرده تا کوفته‌ ها مزه‌دار شده و یکدست شود.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو برنجی باید کوکوهای خود را سرخ کنید. درون تابه مقداری روغن ریخته از مواد کمی برداشته و درون تابه قرار دهید تا سرخ شود. بعد از اینکه کوفته‌ ها را پشت و رو سرخ کردید از درون تابه برداشته و کنار بگذارید.

کوکو برنج خانگی

شما می‌ توانید این کوکوی ویژه را با نان و برنج سرو کنید. این کوکوی ویژه طعم فوق العاده‌ای داشته و می‌ توانید برای میان وعده‌ های مختلف یا شام و ناهار تهیه کنید.

اگر می‌ خواهید کوکوی شما وا رفته نشود، باید به آن مقداری پودر سوخاری اضافه کنید. همچنین برنج را باید آبکش کرده و بپزید و بعد از پخته شدن با مواد ترکیب کنید. همچنین می‌ توانید برنج آبکش شده نرم را با مواد کوکو ترکیب کنید.

طرز تهیه کوکو برنج

 

شما می‌ توانید جعفری تازه خرد شده را به مواد اضافه کرده که طعم و عطر بهتری به کوکوی شما می‌ دهد. افزودن مقداری پودر گشنیز نیز در این کوکو طعم و عطر بهتری به آن می‌ دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان