بولتون دست اسرائیل را رو کرد

پس از اطلاعیه کاخ سفید مبنی بر ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه در روزهای آتی در قاهره، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نسبت به نزدیکی پایان این مذاکرات ابراز شک و تردید کرد و گفت حماس خواستار برقراری آتش‌بس دائمی است اما تل‌آویو وقفه‌ای می‌خواهد تا دوباره جنگ را از سربگیرد.

بولتون دست اسرائیل را رو کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا یک مقام ناشناس آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «میانجیگران آماده توافق آتش‌بس و تبادل اسرا می‌شوند.»

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون «نیوز نیشن» بیان کرد: «سوال واقعی این است که دقیقا چه چیزی قرار است علاوه بر تبادل اسرا رخ دهد، و به نظر من این جایی است که حماس و اسرائیل در آن واقعا از هم فاصله دارند.»

او در ادامه با اشاره به مفهوم آتش‌بس برای هر یک از طرفین خاطرنشان کرد: «ایده حماس برای آتش‌بس شامل آتش‌بس دائمی و خروج تمامی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه است؛ چیزی شبیه به پایان جنگ. اما آتش‌بس برای اسرائیل یعنی یک زمان محدود چهار، 6 و یا هشت هفته‌ای و پس از آن خصومت‌ها مجددا از سر گرفته می‌شوند.»

اظهارات جان بولتون پس از آن عنوان شد که میانجیگران از آمریکا، رژیم صهیونیستی، قطر، مصر و حماس به مذاکرات 2 روزه در دوحه، پایتخت قطر پایان دادند. آمریکا امیدوار است این مذاکرات هفته آینده به پایان برسد.

بولتون که در زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، مشاور امنیت ملی این کشور بود، افزود: «آنچه ایالات متحده، مصر و قطر اعلام کرده‌اند اساسا پیشنهادی می‌باشد اما لزوما بدین معنا نیست که اسرائیلی‌ها یا حماس با آن موافقت کنند.»

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان