رفع توقیف کتاب‌ها در دوران وزارت سیدعباس صالحی/ شخصیت تخصص‌گرا، معتدل و محبوب چهره‌های فرهنگی

عضو هیئت‌علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در دوران دکتر صالحی، هیچ‌گونه سوگیری نسبت‌به مطبوعات و نشریات خاص و به‌اصطلاح نشریات نورچشمی، دیده نمی‌شد.

رفع توقیف کتاب‌ها در دوران وزارت سیدعباس صالحی/ شخصیت تخصص‌گرا، معتدل و محبوب چهره‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر غلامرضا امیرخانی درباره ویژگی‌های شاخص سیدعباس صالحی (وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم) اظهار کرد: اولین ویژگی دکتر صالحی این است که یک دوره وزارت را که زمان زیادی هم از آن نگذشته است، پشت سر گذاشته و در این دوره پرثمر، نشان داد که می‌تواند وزیر موفقی باشد.

براساس گزارش شهرآرا، وی ادامه داد: ویژگی مهم دیگر وی پرهیز از تمرکزگرایی است؛ یعنی مدیریت متمرکزی که بخواهد حتماً همه‌چیز را تحت نظر خودش کنترل کند، ندارد. در دوره وزارت وی دیدیم به معاونان و مدیران وزارت‌خانه‌ها تا چه میزان اختیارات داد.

امیرخانی با بیان اینکه افرادی که به‌نوعی در وزارت ارشاد حضور داشتند، از دوره وزارت صالحی ابراز رضایت دارند، گفت: در دوره صالحی، کمتر بحث باند و باندبازی دیده شد. معاونان سیدعباس صالحی عموماً آدم‌های متخصصی بودند و هستند. در حوزه معاونت قرآنی، معاونت سینمایی، معاونت فرهنگی و همه مدیریت‌های زیرمجموعه وی تقریباً بحث تخصص‌گرایی را دیدیم. امید است که کماکان در این دوره ادامه پیدا کند.

عضو هیئت‌علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تأکید بر اهمیت اعتماد بالای نظام به وی عنوان کرد: صالحی در همه زمینه‌ها کارشناس و به علوم حوزوی، عقلی و نقلی مسلط‌ است. عباس صالحی، آدمی اهل قلم و تفکر است. در عین حال او بسیار معتدل است و با اصحاب حوزه و دانشگاه ارتباطات گسترده دارد.

وی افزود: معتقدم اگر از کاندیداهای جدی وزارت‌ ارشاد این دوره سؤال کنید، دکتر صالحی را مناسب‌تر از همه برای این پست می‌دانند. به عبارت دیگر همه این دوستان افتخار می‌کنند که بتوانند بار دیگر یا حتی برای اولین بار با دکتر صالحی در وزارت ارشاد مشغول به کار باشند.

رفع توقیف کتاب‌ها در دوران وزارت صالحی

 امیرخانی در ادامه، درباره روند رشد تولیدات‌ فرهنگی به‌ویژه کتاب در دوره وزارت دکتر صالحی، توضیح داد: در دوره وزارت دکتر صالحی، وضع چاپ و مجوزگرفتن کتاب معتدل و خوب بود و می‌تواند ادامه پیدا کند. در آن دوره خیلی از کتاب‌هایی که شاید سال‌ها توقیف شده بود، البته به دلایل تقریباً غیرمحکم، رفع توقیف شد.

وی ادامه داد: در دوره دکتر صالحی، فعالیت‌های خوبی را در حوزه‌های مختلف مربوط با کتاب، مطبوعات و نشریات شاهد بودیم. به طور مثال هیچ‌گونه سوگیری نسبت‌به مطبوعات و نشریات خاص و به‌اصطلاح نشریات نورچشمی، دیده نمی‌شد. این‌ها همگی نشان می‌دهد که دکتر صالحی به عنوان وزیری که امتحان خودش را پس داده است، می‌تواند برای دومین دوره باز هم در این سمت ایفای نقش کند.

عضو هیئت‌علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پایان، با ذکر این نکته که وزیر پیشنهادی ارشاد هیچ‌گونه علاقه‌ای به قدرت و شهرت ندارد، بیان کرد: بدون هیچ‌گونه اغراقی، در همین دوره هم دیدیم خودش هیچ رغبتی به پست‌گرفتن نداشت؛ بلکه با توصیه‌های افراد و مکان‌های مختلف، نهایتاً این مسئولیت خطیر را پذیرفت. من مطمئنم که جناب صالحی با رأی بسیار بالایی توسط نمایندگان مجلس‌ شورای اسلامی، بار دیگر انتخاب خواهد شد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان