عکسی از بوسه پوتین بر قرآن مجید

رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر سرزده به منطقه چچن، در کنار رمضان قدیروف و همراهانش از مسجد بزرگی در مرکز این منطقه بازدید کرد.

عکسی از بوسه پوتین بر قرآن مجید

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد منطقه خودمختار چچن شد و با «رمضان قدیروف» رهبر چچن دیدار  و از مناطقی در این کشور بازدید کرد.

عکسی از بوسه پوتین بر قرآن مجید

پوتین علاوه بر بازدید از نیروهای چچنی آماده حضور در میادین جنگ اوکراین، به یک مسجد مهم در «گروزنی» پایتخت چچن رفت.

ولادیمیر پوتین در این بازدید یک نسخه از قرآن کریم را که با طلا تزئین شده، به مسجد «حضرت عیسی» (ع) که اخیرا در گروزنی ساخته شده هدیه داد.

عکسی از بوسه پوتین بر قرآن مجید

رمضان قدیروف، رهبر چچن و صلاح مژیف، مفتی چچن و رئیس اداره مذهبی مسلمانان چچن پوتین را در بازدید از این مسجد همراهی کردند.

با باز کردن قرآن، مفتی آیه‌ای از سوره انفال را به همراه ترجمه آن به زبان روسی برای پوتین تلاوت کرد: «فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰکِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلٰکِنَّ اللَّهَ رَمیٰ وَ لِیُبلِیَ المُؤمِنینَ مِنهُ بَلاءً حَسَنًا ۚإِنَّ اللَّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ (این شما نبودید که آنها را کشتید؛ بلکه خداوند آنها را کشت و این تو نبودی (ای پیامبر که خاک و سنگ به صورت آنها) انداختی؛ بلکه خدا انداخت و خدا می‌خواست مؤمنان را به این وسیله امتحان کند و خداوند شنوا و داناست.)

پوتین قبل از اینکه قرآن را در آغوش بگیرد و با قدیروف و مفتی چچن عکس یادگاری بگیرد، آن را بوسید.

ساخت مسجد حضرت عیسی(ع) در ژوئن 2020 آغاز شد. این بنا به سبک معماری آسیای مرکزی اوایل هزاره دوم طراحی شده است. چهار درگاه به ارتفاع 20 متر و چهار مناره به ارتفاع 52 متر دارد. نمای آن با سنگ گرانیت سبز تزئین شده با نقش های گل ساخته شده از سنگ‌های چند رنگ و آیات قرآن تکمیل شده است. این مسجد دو طبقه است و گنجایش 5000 نمازگزار را دارد.

رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفرش همچنین روز سه‌شنبه از آرامگاه پدر قدیروف، «احمد قدیروف» رهبر سابق چچن و یک پست فرماندهی بازدید کرد. بر اساس گزارش‌های رسانه دولتی روسیه، او در پایان روز با رهبر چچن گفت‌وگو و قدیروف اعلام کرد این جمهوری ده‌ها هزار نیروی ذخیره آماده برای جنگ با اوکراینی‌ها دارد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان