کره جنوبی بودجه کم آورد؛ loyal wingman آب رفت!/ عکس

«loyal wingman» کره جنوبی که پیش‌بینی می‌شود در کنار «KF-۲۱ Boramae» در پیکربندی تیمی سرنشین‌دار-بدون‌سرنشین کار کند، تحت تغییرات طراحی قرار دارد و ممکن است از نظر اندازه کوچک شود.

کره جنوبی بودجه کم آورد؛ loyal wingman آب رفت!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش اخیری که در Janes منتشر شد، حاکی از آن است که هواپیمای جنگی بدون سرنشین ««loyal wingman» که صنایع هوافضای کره جنوبی آن را ساخته است، تحت تغییرات طراحی قرار دارد تا نیازهای بازار آینده را برآورده کند.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، تغییری کلیدی، ممکن است کاهش وزن هواپیما باشد.

این هواپیمای بدون سرنشین جنگی برای پشتیبانی از هواپیمای KF-21، نسل 4.5 توسعه یافته است و پلتفرمی جنگی را ارائه می‌دهد که قابل انتساب است و عملیاتی کردن آن مقرون به صرفه است. سازنده KAI اذعان کرده است که در حالی که برنامه تولید هواپیمای بدون سرنشین جنگی با هزینه کمتری نسبت به KF-21 بود، اما هزینه‌های آن حین برنامه افزایش داشته است.

یکی از نمایندگان شرکت در 19 آگوست به Janes اطلاع داد که «این افزایش هزینه‌ها به این دلیل است که مهندسان KAI به دنبال گزینه‌های طراحی بهینه از جمله استفاده از یک موتور توربوفن با کارایی بالا هستند». این

بنابر گفته این نماینده، شرکت به دنبال اصلاح طراحی و کوچک‌کردن این هواپیمای بدون سرنشین جنگی با حفظ قابلیت‌های آن است. 

در ابتدا، اندازه این هواپیمای بدون سرنشین جنگی، قرار بود یک سوم KF-21 باشد؛ در جریان نمایشگاه بین المللی هوافضا و دفاع سئول 2023 (ADEX 23) که در اکتبر 2023 برگزار شد، به Janes اطلاع داده شد که طول آن می‌تواند 14 متر و عرض 10 متر باشد که تقریباً مشابه ابعاد FA-50 است.

با این حال، طراحی دوباره آن در دست بررسی است. در مکاتبات اخیر، به این نشریه اطلاع داده شده است که " انتظار می‌رود در صورتی که طرح تجدید نظر، الزامات را برآورده کند، تغییر اندازه هواپیما در هر زمانی رخ دهد". 

کره جنوبی بودجه کم آورد؛ loyal wingman آب رفت!/ عکس
Korean Fighter KF-21 Boramae

KF-21، یک جنگنده مافوق صوت پیشرفته و در مرحله تولید است و قرار است تا سال 2026 معرفی شود. این جنگنده به گونه‌ای طراحی شده است که به مشتریان امکان می‌دهد حتی پس از تولید آن را با فناوری‌های جدید تجهیز کنند.

این قابلیت بخشی از نسل بعدی سیستم نبرد هوایی و فضایی است که KAI از آن به عنوان یک سیستم پیچیده و به هم پیوسته از سنسورها و سکوها یاد می‌کند که شامل هواپیماهای بدون سرنشین، جنگنده‌های خدمه، ماهواره‌ها و هواپیماهای هشدار اولیه هوابرد می‌شود. «loyal wingman» بخشی از این چشم‌انداز گسترده برای نبرد هوایی است.

منبع: eurasiantimes

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان