ستاره ایرانی در گفت‌وگو با فیفا: رویای من قهرمانی جام جهانی است

سایت رسمی فیفا با مسلم اولادقباد ستاره تیم ملی فوتسال که به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد، گفت‌وگوی اختصاصی انجام داد.

ستاره ایرانی در گفت‌وگو با فیفا: رویای من قهرمانی جام جهانی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فیفا به مناسبت جام جهانی 2024 به سراغ مسلم اولادقباد آمده است. ابتدای این گفت‌وگو که با همکاری احسان محمدی مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتسال انجام گرفت اولادقباد شاهزاده‌ای خطاب شده به عنوان دومین ایرانی با یک باشگاه اسپانیایی قرارداد بست، با ارزش‎‌ترین بازیکن جام ملت‌های فوتسال آسیا در کویت شد، به پالما کمک کرد تا غولی مانند اسپورتینگ را در فینال لیگ قهرمانان فوتسال یوفا شکست دهد، به عنوان بهترین بازیکن فوتسال AFC انتخاب شد و به ایران در مسیر باز پس گرفتن تاج پادشاهی فوتسال آسیا از ژاپن کمک کرد.

این گفت‌وگو را بخوانید:

فیفا: قهرمانی پشت سر هم در لیگ قهرمانان فوتسال یوفا با پالما چه حسی داشت؟

تجربه ‌ی نظیری بود. قهرمان شدن در اروپا یکی از آرزوهای ورزشی من بود. خوشحالم که فرصت بازی در این سطح را داشتم. من از پالما و طرفداران آنها برای حمایت تشکر می کنم.

درباره بازی‌های دراماتیک مقابل ازبکستان و قزاقستان در جام جهانی فوتسال 2021 بگویید؟

جام جهانی بالاترین سطح فوتسال جهان است. همه با داشتن بهترین آمادگی به میدان می روند. 9 بر 8 ازبکستان را شکست دادیم. پر تنش، پر گل و زیبا بود. من هم گل زدم. مقابل قزاقستان غافلگیر شدیم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم بازی را ببازیم. ما در لحظاتی تمرکز خود را از دست دادیم. شکست در آن مسابقه هنوز تلخ‌ترین خاطره فوتسال من است. اما آن بازی متعلق به گذشته است و ما به آینده نگاه می کنیم.

تجربه حضور در جام جهانی چگونه است؟

هر لحظه تجربه فضای جام جهانی برای هر بازیکنی رویایی است. انرژی منحصر به فرد تماشاگران و فضای مسابقات به قدری خوب است که حتی پس از اتمام آنها، تصاویرش برای مدت طولانی در ذهن شما ثابت می‌ماند.

بازیکنان شگفت‌انگیز زیادی در آسیا مانند سالار آقاپور، سعیداحمدعباسی، آرتور، بکمورودوف، رافائل هنمی، هارادا، کوروموتو، نیشونوف، نوروزی، اوسامانموسا، شیمیزو، طیبی و توئانکلانگ وجود دارند. چقدر افتخار می‌کنید که به عنوان بهترین بازیکن فوتسال AFC انتخاب شده‌اید؟

این یک افتخار بزرگ برای من و ایران است. متعلق به ایران است. من آن را به تنهایی برنده نشدم. ما یک تیم بودیم و با هم جنگیدیم. بازیکنانی که نام بردید همگی درخشان هستند، من برای آنها احترام زیادی قائل هستم و این جایزه متعلق به مردم ایران است که عاشق فوتسال و تیم ملی هستند.

فکر می‌کنید در بین بهترین وینگرهای جهان در کجا قرار می‌گیرید و چه کسی را بهترین می‌دانید؟

من همیشه سعی می‌کنم بهترین نسخه خودم باشم و به تیم کمک کنم. بهترین وینگر جهان به نتایج تیم بستگی دارد. فوتسال یک بازی تیمی است، بنابراین هر چقدر هم که خوب باشید، ممکن است بدون هم تیمی‌های با کیفیت به اندازه کافی خوب نباشید. وینگرهای واقعا خوب زیادی وجود دارند، اما من سبک دیگو زوفو را بیشتر از همه دوست دارم.

شما در سطح باشگاهی و بین المللی در کنار حسین طیبی بازی کرده‌اید. نظر شما در مورد او به عنوان یک بازیکن چیست؟

حسین طیبی الگوی بسیار خوبی برای همه جوانانی است که آرزوهای بزرگی دارند. او حرفه‌ای تمرین می‌کند، حرفه‌ای زندگی می‌کند و همیشه آماده است تا با تمام وجودش بجنگد. چه در تمرین و چه بازی! حسین همیشه برای پیروزی می‌جنگد. او یکی از کسانی است که فوتسال را در بین نسل جدید ایران محبوب کرد. تمرین کردن و بازی کردن کنار او همیشه لذت بخش است.

نظر شما در مورد این تیم‌های ونزوئلا و گواتمالا چیست؟

ونزوئلا و گواتمالا تیم‌های فیزیکی و خوبی هستند. شک ندارم که بازی‌های نزدیک و سختی خواهیم داشت. این جام جهانی است و هیچکس برای تعطیلات نمی‌آید. باید با تمرکز بالا بازی کرد. من به هر دو تیم احترام می‌گذارم و از بازی مقابل آنها لذت خواهم برد.

فرانسه اخیراً 16 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشت و در این مدت برزیل را شکست داد و با اسپانیا به تساوی رسید. این طرف فرانسه چقدر خوب است؟

فرانسه تیم بسیار خوبی با بازیکنان بسیار خوب است. آنها مجموعه‌ای از بازیکنان قوی از نظر فیزیکی و فنی دارند. آنها اعتماد به نفس زیادی دارند و احتمالاً حتی به عنوان قهرمانی فکر می‌کنند. برای ما هر بازی یک فینال خواهد بود. بدون اینکه به نام حریفان نگاه کنیم، با جان و دل تلاش می‌کنیم. ما ایرانی هستیم و هرگز با ترس بازی نمی‌کنیم.

هدف ایران در ازبکستان 2024 چیست؟

سابقه ایران در جام‌های جهانی نشان می‌دهد که ما همیشه برای قهرمانی آمده‌ایم. وقتی حذف شدیم، بیشتر اوقات توسط تیمی بوده که به فینال رسیده است. ما با رویای کسب عنوان قهرمانی به این جام جهانی می‌رویم. ما می‌دانیم که رویا به تنهایی کافی نیست، پس با تمام وجود خواهیم جنگید. رویای من جام جهانی است. قطعا تا آخرین نفس برای این رویا و برای ایران می‌جنگم.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان