پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده/ کدام استان‌ها بارانی است؟

طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۴ درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده/ کدام استان‌ها بارانی است؟

به گزازش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز (21 شهریور) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. پنجشنبه (22 شهریور) علاوه بر این مناطق در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: جمعه(22 شهریور) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های البرز واقع در گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز واقع در البرز، تهران و  سمنان ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: شنبه (23 شهریور) در ارتفاعات شمال غرب رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در شرق گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و در دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان، یزد و کرمان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران رگبار و رعد و برق شدید انتظار می‌رود.

او ادامه داد: یکشنبه (24 شهریور) به جز شمال غرب در سایر مناطق ذکر شده بارندگی رخ می‌دهد و علاوه بر آن در خراسان جنوبی و ارتفاعات خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز جمعه تا شنبه (23 تا 24 شهریور) کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و علاوه بر شرق و جنوب شرق کشور در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز و در اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (22 شهریور) صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای 25 و 36 درجه سانتیگراد و پس فردا (23 شهریور) کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای 25 و 34 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای 47 و 44 درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان