عنوان آریامهر از چه زمانی، رسما به شاه داده شد؟ + جزییات

به پاس خدمات گران‌بهای شاهنشاه نمایندگان مجلسین ایران تصویب می‌کنند که عنوان «آریامهر» به اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی تقدیم گردد.

عنوان آریامهر از چه زمانی، رسما به شاه داده شد؟ + جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه چهارشنبه 24 شهریور 1344 مجلسین ایران در یک جلسه مشترک طی قطعنامه‌ای عنوان «آریامهر» را به مناسبت آغاز بیست و پنجمین سال سلطنت محمدرضا شاه پهلوی به وی تقدیم کردند. متن این قطعنامه که فردای آن در روزنامه اطلاعات منتشر شد به این شرح بود:

به مناسبت آغاز بیست و پنجمین سال سلطنت اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی و به پاس خدمات ارزنده شاهنشاه، مجلسین ایران در جلسه مشترک مورخ 24 شهریور 1344 خود برای تجلیل از این روز تاریخی قطعنامه زیر را تصویب م‌کنند:

1- مجلسین ایران به نام ملت مراتب حق‌شناسی و سپاس‌گزاری خود را به پیش‌گاه اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی شاهنشاهی ایران تقدیم می‌دارند.

2- مجلسین ایران از ابتکارات شاهنشاه برای پیشرفت هدف‌های ملی و اجتماعی پشتیبانی کرده وظیفه‌ی خود را برای به نتیجه رسانیدن انقلاب سفید شاه و مردم به نحو احسن ایفا خواهند نمود.

3- مجلسین ایران اقدامات شاهنشاه را در برقراری اصول آزادی و بسط عدالت اجتماعی و تکمیل بنیان مشروطیت ایران ستایش می‌کنند.

4- مجلسین ایران تدابیر حکیمانه شاهنشاه را در حفظ حدود و ثغور کشور و اقدامات شجاعانه اعلیحضرت را در رفع غائله‌ی آذربایجان و اهتمامات مهم و کافی معظم‌له را در تجدید قوای انتظامی سپاس‌گزاری می‌کنند.

5- مجلسین ایران از مساعی ثمربخش شاهنشاه در حفظ صلح جهانی و خلع سلاح عمومی و تقویت سازمان ملل متحد و ایجاد رابطه حسن هم‌جواری با همسایگان و دوستی و احترام متقابل با کلیه‌ی دول پشتیبانی می‌نمایند.

6- مجلسین ایران ابتکارات شاهنشاه را در راه مبارزه جهانی با بی‌سوادی که در پایتخت ایران بنیان‌گذاری می‌شود از افتخارات ملی خود به شمار می‌آورند.

اینک به پاس خدمات گران‌بهای شاهنشاه نمایندگان مجلسین ایران تصویب می‌کنند که عنوان «آریامهر» به اعلیحضرت همایون محمدرضا شاه پهلوی تقدیم گردد.

259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان