۳۴ هزار قطعه لِگو در ماشین فرمول یک/ این ابر خودرو مک لارن، کاملاً از لگو ساخته‌شده اما واقعی است!

لگو، ابر خودروی مک لارن را در مقیاس کامل و به شکل واقعی ساخت. این خودرو اگرچه نمی‌تواند ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برود، اما قابل رانندگی است و در پیست سیلورستون یک دور کامل زد.

34 هزار قطعه لِگو در ماشین فرمول یک/ این ابر خودرو مک لارن، کاملاً از لگو ساخته‌شده اما واقعی است!

تینا مزدکی: مک لارن، P1 ابر خودروی قدرتمند نمادین که می‌توانست 350 کیلومتر در ساعت برود را در سال 2013 معرفی کرد. پروژه جدید شرکت لگو خلق این ابر خودروی مک لارن و یک شاهکار مهندسی خلاقانه بود . درست مانند P1 خودروی ساخته‌شده از لگو، می‌تواند یک مسیر مسابقه را بپیماید.

خودروسازی مک لارن برای ساخت این خودرو در مقیاس واقعی با شرکت لگو همکاری کرد. بر اساس گزارش‌ها برای ساخت این شاهکار، نیاز به 23 متخصص از هر دو شرکت داشت. آن‌ها بیش از 8344 ساعت برای توسعه آن‌وقت گذاشتند و سپس این خودرو را در 2210 ساعت ساختند.

34 هزار قطعه لِگو در ماشین فرمول یک/ این ابر خودرو مک لارن، کاملاً از لگو ساخته‌شده اما واقعی است!

در این پروژه به‌طور خاص 342817 تکه لگو زرد در 393 نوع مختلف به‌کاررفته است که 11 مورد آن به‌طور خاص برای پروژه قالب‌گیری شده‌اند.

این خودرو هنوز برای عملکرد واقعی به یک قاب فولادی و لاستیک‌های واقعی نیاز دارد، اما جالب اینجا است که حتی سیستم موتور P1 از هشت بسته موتور الکتریکی تشکیل‌شده است که هرکدام دارای 96 موتور عملکردی شرکت لگو برای تقلید از V8 اصلی مک لارن است.

34 هزار قطعه لِگو در ماشین فرمول یک/ این ابر خودرو مک لارن، کاملاً از لگو ساخته‌شده اما واقعی است!

مک لارن این خودرو را به راننده فرمول یک تیم خود، لاندو نوریس داد. نوریس در پیست سیلورستون بریتانیا، یک دور کامل با سرعت 64 کیلومتر در ساعت، مسیر تقریباً 6 کیلومتری این پیست را طی کرد. این اولین باری است که سازه لگویی در پیست توسط راننده فرمول یک به حرکت درآمده و یک دور کامل زده است.

البته اولین باری نیست که با لگو یک ماکت مسابقه‌ای در اندازه کامل می‌سازند. در سال 2018، این شرکت اولین بوگاتی شیرون را با بیش از یک‌میلیون قطعه لگو ساخت. اگرچه این خودرو تقریباً 635 کیلوگرم سبک‌تر از خودروی واقعی است، اما توانست یک مسیر مستقیم را تنها در 19 کیلومتر بپیماید.

منبع: popsci

227323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان