پتروشیمی گلستان سالیانه ۲۰هزار میلیارد تومان درآمد دارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در جلسه انجمن احزاب استان گلستان با نمایندگان مجلس اظهار کرد: برای پتروشیمی استان ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و این پروژه سالیانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد.

پتروشیمی گلستان سالیانه 20هزار میلیارد تومان درآمد دارد

به گزارش خبرآنلاین رمضانعلی سنگدوینی در این نشست برگزار شد، گفت: چندین پروژه به کمک نمایندگان استان در مجلس به نتیجه رسیده اند که پتروشیمی گلستان یکی از آنها است، لازم است دیگر پروژه های نیمه تمام در استان نیز توسط استاندار بعدی، مدیران و نمایندگان پیگیری شوند تا به سرانجام برسند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگی مجلس فقط قانونگذاری و نظارت نیست، توضیح داد: مسئولیت نمایندگان بسیار بیشتر است، در مناطق محروم مثل گلستان و همچنین شهرستان ها، کار سخت تر نیز هست. البته اگر بخش های مدیریتی در استان قوی باشد مردم مشکلات خود را در سطح مدیریت مطرح و حل می کنند.

سنگدوینی درباره انتصاب فرد مناسب در سمت استانداری گلستان گفت: به نظرم فردی که می آید باید توانمند باشد و مهم نیست از چه حزب یا اقلیتی است.

پتروشیمی گلستان سالیانه 20هزار میلیارد تومان درآمد دارد 01

وی با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی در کشور اقتصاد است، افزود: باید ببینیم چگونه می توانیم اقتصاد کشور و استان را درست کنیم. باید توجه کنیم که اقتصاد استان با گندم درست نمی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان در سالهای اخیر با تمام قوا شرایط تقویت اقتصاد استان را با پیگیری در پروژه هایی مانند پتروشیمی، آشوراده، اینچه برون و سد نرماب، فراهم کردند. اما لازم است باز هم پروژ های ناتمام در استان پیگیری شوند تا انجام شوند و اگر لازم است برای آنها جذب سرمایه گذار صورت بگیرد.

استاندار جدید تسهیل‌گر و تسریع کننده روند توسعه گلستان باشد

عامریان؛ دبیر مجمع زنان اصلاح طلب استان گلستان در این نشست 2 وظیفه اصلی و اساسی نمایندگان مجلس را قانون گذاری و نظارت بر کلیه دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: این نظارت باید بر کلیه ارکان اجرایی از رده های بالا تا مسئولین استانی توسط نمایندگان منتخب مردم انجام شود، امید است استاندار بعدی فردی توسعه محور و برنامه محور باشد که رویکردهای آینده پژوهی داشته در گذشته اسیر نباشد.

استاندار جدید تسهیل‌گر و تسریع کننده روند توسعه گلستان باشد

وی افزود: گلستان استانی محروم است که پتانسیل رشد و توسعه را در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعت و کشاورزی دارد و امید است استاندار جدید تسهیل‌گر و تسریع‌کننده روند رشد و توسعه گلستان باشد.

کلاگر دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: استاندار باید فردی کارآمد باشد و تلاش کند تا پروژه های استان در حوزه های مختلف به نتیجه برسند.

چشم امید مردم به نمایندگان است

در ادامه دبیر جامعه اسلامی حزب کارگران استان نقش احزاب را بسیار پررنگ عنوان کرد و گفت: برخی مدیران از احزاب انتخاب می شوند و احزاب در بدنه مردم حضور دارد.

عقیل نژاد افزود: چشم امید مردم به نمایندگان است و امید است توجه کنند که برای افراد، دنبال پست نباشند، بلکه برای پست های مهم دنبال افراد خوب و مناسب باشند.

نماینده  خانه احزاب در این جلسه با تاکید بر اینکه، برای انتخاب استاندار نیروهای مستعدی در استان هستند که بهتر است از آنها استفاده کنیم، توضیح داد: نیروهای مستعد اگر در جایگاه استانداری قرار گیرند می توانند به سمت جایگاه های کشوری هدایت شوند تا در آینده نیز به توسعه استان کمک کنند.

از پروژه‌های اشتغال‌زای گلستان حمایت شود

در ادامه محمد مهدی اورسجی نماینده شورای اجرایی خانه احزاب استان گلستان از مجمع نمایندگان استان در مجلس درخواست کرد به اهمیت استراتژیک چینش مدیران گلستانی در سطوح عالی و یا میانی پستهای اجرایی در وزارتخانه‌ها و سازمانها و شرکتها اهمیت دهند.

از پروژه‌های اشتغال‌زای گلستان حمایت شود

وی افزود: این موضوعی است که نمایندگان ادوار گذشته استان به آن اذعان داشتند و برخی استانهای کوچک‌تر از گلستان از جمله سمنان و یزد و اردبیل و اراک و... در آن موفق شدند و گیلان و مازندران نیز در حال توسعه هستند ولی گلستان همچنان بی بهره است.

اورسجی با تاکید بر اینکه لازم است از جوانان گلستانی در تهران حمایت شود، افزود: نمایندگان باید از پروژه‌های اشتغال زای استان و همچنین از صنایع موجود با هدف ارتقا و توسعه استان حمایت کنند.

بیابان‌زایی در گلستان خطری بسیار جدی است

پس از آن عضو شورای مرکزی حزب همبستگی دانش آموختگان و بازرس خانه احزاب به بیان مشکلات استان پرداخت و گفت: مشکلات استان عمدتا تکراری هستند و این نشان می دهد که ما به طور کلی نتوانستیم مشکلات کلان استان را حل کنیم.

شریفی یکی از مشکلات جدی در استان را مشکلات زیست محیطی دانست و توضیح داد: بیابان زایی در استان خطری جدی است و اگر نتوانیم آن را مدیریت کنیم جبران ناپذیر خواهد شد، میزان گرد و غبار در گرگان به خوبی قابل مشاهده است.

وی افزود: اکتفا کردن به بودجه دستگاه های داخل استان نمی تواند در این حوزه کمکی کند و اعتبارات داخلی نیز نمی تواند به سرعت بیایان زایی در استان برسد، لازم است طرحی ملی در این زمینه تصویب شود و برای این بحران جدی یک اعتبار ملی در نظر گرفته شود.

بازرس خانه احزاب استان خاطرنشان کرد: اگر این اعتبار ملی تامین شود می توان از نیروهای متخصص و کارآمد استان و شرکت های توانمند اجرایی در این زمینه کمک گرفت و بحران را حل کرد.

مدیر کل‌ها از داخل دستگاه‌ها انتخاب شوند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه نیز با بیان اینکه در انتخاب استاندار نباید مباحث قومی، قبیله ای و فرهنگی مطرح باشد، تاکید کرد: در انتصاب باید توانمندی و تجربه فرد مطرح باشد، لازم است فردی که سابقه مدیریتی داشته باشد انتخاب شود تا بتواند مسئولین و استان به درستی مدیریت کند. بهتر است مدیر کل ها نیز از داخل دستگاهها در استان انتخاب شوند تا اشراف کافی به دستگاه را داشته باشند.

شرکت بیان کرد: بحران آب در استان های شمالی نیز مسئله ای جدی است که باید به شکل اورژانسی بررسی و چاره اندیشی شود، ذخایر آبی گلستان از مازندران کمتر است و این روند ممکن است موجب فرونشست زمین شود. 

مشکل اساسی کشور و استان اقتصاد است/ در بخش آب با چالش جدی مواجه هستیم

در ادامه عضو خانه کشاورز در این جلسه، مشکل اساسی کشور و استان را اقتصاد عنوان کرد و گفت: لازم است در انتخاب استاندار جنبه اقتصادی دیده شود. گلستان استانی سرسبز ولی محروم و ضعیف است. سوخته سرایی تاکید کرد: حدود سیاسی استان از ابتدا که از مازندران تفکیک شد، براساس قاعده درستی بسته نشده است به خصوص در بخش آب و منابع آبی، به تبع همین مشکل، شاهد چالش آب در استان هستیم.

مشکل اساسی کشور و استان اقتصاد است

وی افزود: نوع بارش ها و شرایط اقلیمی نیز تغییر کرده است و در استان در بخش سد ضعیف هستیم؛ از نه و نیم میلیارد متر مکعب بارش ها که سهم گلستان است شش و نیم میلیارد متر مکعب تبخیر می شود و ذخیره آبی کمی باقی می ماند. صنایع استان نیز به آب و برق و انرژی نیاز دارند؛ توسعه استان بدون برق و انرژی ممکن نیست.

برزمینی از فراکسیون اصلاح طلبان و خانه احزاب استان نیز تاکید کرد: نمایندگان منافع ملی را در نظر بگیرند و همواره به خاطر داشته باشند که مردم به امید آنها پای صندوق های رای حاضر شده اند.

نمایندگان امین مردم هستند

در ادامه سید جمال حسینی دبیر جمعیت پیشرفت عدالت اسلامی، نمایندگان استان را سفیران تام الاختیار و امین مردم عنوان کرد و گفت: ضلع اصلی دولت مجلس است. نمایندگان استان محرومیت استان را در مقایسه با دیگر استان ها در نظر داشته و صدای مطالبه گری مردم باشند؛ در سال 1402 نرخ تورم در کشور 8/48 بوده است ولی در گلستان 52 اعلام شده است؛ همه این موارد حاکی از کم برخوردار و محروم بودن استان است.

صنایع تبدیلی را در استان گسترش دهیم

در پایان نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جزو 4 استان ضعیف کشور هستیم و این باعث تاسف و شرمندگی است، گفت: به نظر می رسد در استان از کارهای کلان باز مانده ایم چون درگیر کارهای کوچکتر دیگری بوده ایم.

جمشید قائم مقام با اشاره به اینکه مردم به شخص یا قومیت رای نداده اند، افزود: اکنون مردم استان تنها به عملکرد نیاز دارند و در این شرایط حجم کار مهم نیست بلکه کیفیت و نتیجه آنچه انجام می دهیم اهمیت دارد.

وی ادامه داد: کشاورزان و صنعتگران زیادی در استان فعالیت می کنند اما خروجی بسیار ضعیف است و این عملکرد ضعیف مدیران گلستان را نشان می دهد. لازم است از نخبگان و افراد توانمند در پست های مدیریتی استفاده کنیم و توجه داشته باشیم استان هایی که پیشرفت کرده اند افراد قوی و توانمند بومی استان خود را در سمت های مهم کشوری و استانی دارند که مطالبه گری انجام می دهند.

قائم مقام تاکید کرد: در استان بدون تخصیص اعتبارات ویژه، به گپی که مدتهاست ایجاد شده نخواهیم رسید و در بخش کشاورزی لازم است از خام فروشی خارج شویم و به دنبال صنایع تبدیلی در این عرصه باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان