اختصاص ۵۰ درصد تسهیلات بانکی به مناطق کم‌برخوردار

استاندار گلستان گفت: سهم مناطق محروم و کم‌برخوردار از تسهیلات حمایتی تقریباً صفر بوده است اما در مسیر تحقق پیشرفت عدالت محور ۵۰ درصد تسهیلات به این مناطق اختصاص داده شد.

اختصاص 50 درصد تسهیلات بانکی به مناطق کم‌برخوردار

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم علی‌محمد زنگانه در مراسم گرامیداشت بانکداری اسلامی و تجلیل از مدیران موفق بانک‌های استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان دو سال پیاپی به عنوان استان امن در حوزه سرمایه‌گذاری معرفی شده و شاخص‌های اقتصادی استان در حال بهبود است تا زمینه رشد و تعالی استان و رفع عقب ماندگی‌ها فراهم شود.

استاندار گلستان با قدردانی از همراهی بانک‌های استان در مسیر توسعه و رفع عقب افتادگی‌ها گفت: اختصاص 14 هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج و فرزندآوری، جذب 96 درصد تسهیلات اشتغال مددجویان امداد و رتبه یک استان گلستان در جذب منابع تسهیلات ودیعه مسکن در سطح کشور و غیره اقداماتی بود که با همراهی بانک‌ها در استان رخ داده است.

وی یکی از مطالبات جدی را در استان بازگشت معوقات بانکی عنوان کرد و افزود: با کارهایی که انجام شد 370 میلیارد تومان از منابع معوق بانکی در مدت فعالیت دولت سیزدهم به چرخه بانکی استان بازگشت.

زنگانه رفع تبعیض را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: سهم مناطق محروم و کم برخوردار از تسهیلات حمایتی تقریباً صفر بوده است اما در مسیر تحقق پیشرفت عدالت محور 50 درصد تسهیلات به این مناطق اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی اقدامات اساسی در استان آغاز شده است از نخبگان استان خواست تا مسیر توسعه استان را از مسئولان آینده مطالبه کنند و اجازه ندهند مسیر رو به رشد استان متوقف شود.

استاندار گلستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی در استان گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از  5 هزار و 790 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی استان گلستان در دو بخش آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای هزینه شده است. 

وی با اشاره به اختصاص ویژه اعتبارات به پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان از جمله سد نرماب بیان کرد: در 33 ماه فعالیت دولت شهید رئیسی بالغ بر هزار و 600 میلیارد تومان  برای تکمیل سد نرماب اختصاص داده شد. 

زنگانه با اشاره به حفر 129 حلقه چاه جدید در استان گفت: علاوه براین 595 حلقه چاه از 670 چاه آب شرب در استان گلستان بازمهندسی شد تا با اقدامات انجام شده یک هزار و 100 لیتر برای تامین منابع آب شرب در استان افزوده شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان