نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:با افتتاح و راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان کوثر سنندج ، نخستین عمل جراحی پیوند کلیه در استان با موفقیت انجام شد.

نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد

دکتر فریدون عبدالملکی با اعلام این خبر افزود:عمل پیوند کلیه بر روی 2 بیمار با سرپرستی دکتر سیم فروش استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید مطرح کشور در زمینه پیوند کلیه و تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توسط دکتر حامد معروفی فوق تخصص پیوند کلیه، انجام شد.



وی ادامه داد:خوشبختانه بخش پیوند بیمارستان کوثر دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همت و تلاش همکارانمان در معاونت درمان،بیمارستان کوثر سنندج و به کمک وزارت بهداشت تجهیز شد و همزمان اعتباربخشی لازم صورت گرفت که شاهد اولین پیوند کلیه در استان هستیم.


عبدالملکی ابراز امیدواری کرد و گفت: یقینا این عمل شروعی برای پیوندهای بعدی و کاهش آلام بیماران دیالیزی ما در استان کردستان و جلوگیری از تحمیل هزینه های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان های دیگر خواهد شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی به کنترل فشارخون و اندازه گیری قند خون در دستور کار دانشگاه قرار دارد که خوشبختانه همکاران ما در بخش بهداشت در این زمینه در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم استان هستند.


دکتر فریدون عبدالملکی خاطرنشان کرد:در استان کردستان 644 بیمار دیالیزی با 140 تخت فعال دیالیز وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان