پیام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکردبه مناسبت روزجهانی ایمنی بیمار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی روز جهانی ایمنی بیمار را در سال ۲۰۲۴ با شعار "تشخیص درست، ایمنی بیشتر" گرامی داشت.

پیام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکردبه مناسبت روزجهانی ایمنی بیمار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی روز جهانی ایمنی بیمار را در سال 2024 با شعار "تشخیص درست، ایمنی بیشتر" گرامی داشت

 در متن پیام دکتر علی مختاری آمده است: 

"17 سپتامبر توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جهانی ایمنی بیمار (World Patient Safety Day)  نام گذاری شده و هدف آن، افزایش آگاهی عمومی و توجه به مسائل مرتبط با ایمنی بیماران و بهبود کیفیت مراقبت‌های پزشکی است.

موضوع اصلی روز جهانی ایمنی بیمار در سال 2024 (مصادف با 27 شهریورماه سال 1403)  «ارتقا ء تشخیص بیماری برای ایمنی بیمار»   و شعار آن «تشخیص درست، ایمنی بیشتر» می باشد.
وقتی در مورد ایمنی بیمار صحبت می‌کنیم، در واقع در مورد چگونگی محافظت بیمارستان‌ها از بیماران خود در برابر خطاها، صدمات، حوادث و عفونت‌ها صحبت می‌نماییم.
ایمنی بیمار، اصلی‌ترین اولویت اکثر بیمارستان‌ها در سرتاسر دنیا می‌باشد.
در این بین، بیمارستان‌هایی که دارای یک رهبر قوی و یک تیم منسجمی که به خوبی با همدیگر همکاری می‌کنند، بهتر می‌توانند ایمنی بیماران را تضمین نمایند در غیر این‌صورت، بیماران متحمل عواقب خطرناکی می‌شوند که بعضا منجر به مرگ آنها می‌شود.

لازم به ذکر است که یکی از اهداف اصلی اعتباربخشی، ارتقا ایمنی بیماران است و در  همین راستا، سنجه‌های مختلفی در نسخه استانداردهای ملی اعتباربخشی، به این مهم پرداخته‌  است.

تشخیص بیماری قدم بسیار بزرگی در درمان و حتی پیشگیری از آن است و تشخیص درست می‌تواند روند بیماری و پیشگیری را از به وجود آمدن اپیدمی‌ها و در نتیجه ارتقا نظام سلامت بهبود بخشد.

در گذشته علائم بالینی بیمار تنها ابزار کمک به پزشک برای تشخیص بیماری بود با گذشت زمان، آزمایشگاه، رادیولوژی و ... توانستند برای تشخیص درست بیماری به کمک پزشک بیایند.

وزارت بهداشت طی سال‌های اخیر، برخی راهنماهای بالینی را ابلاغ کرده است لذا بهره گیری از ابزار فوق به همراه دقت و حساسیت پزشکان و کادر بالینی در تشخیص به موقع و صحیح بیماری نقش بسزایی در ارتقاء ایمنی بیماران خواهد داشت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان