مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

نشست صمیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان با رئیس و جمعی از اعضای بنیاد توسعه و آبادانی سمنان در دومین روز از هفته وحدت در راستای ایجاد تعامل استانی برای حل مشکلات و معضلات، در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان برگزار گردید.

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

به گزارش خبرآنلاین استان سمنان ،در این دیدار دکتر مصطفی کواکبیان، رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه و آبادانی سمنان با تبریک پیشاپیش ایام ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) توجه به مباحث کلان استانی را نقطه عطف در توسعه و پیشرفت پایدار برشمرد و گفت:" قطعاً نگاه‌های وسیع‌تر به موضوعات توسعه، پیامدها و نتایج مثبت و بهتری را برای کل استان‌به دنبال خواهد داشت، که باید بدان توجه جدی تر شود.

گزارش کامل خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان از این نشست به شرح زیر می باشد:

***دکتر مصطفی کواکبیان :

توجه به مباحث کلان استانی،نقطه عطف تحولات توسعه پایدار در استان سمنان است‌.

وی با یادآوری این نکته که یکی از شعارهای انتخاباتی بنده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه، انتقال بخشی از پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور به سمنان بود،خاطرنشان کرد:" همانطور که می دانید این موضوع، اینروزها در دولت چهاردهم مطرح شده و دکتر پزشکیان تاکنون سه مرتبه این موضوع را مطرح کرده است، که با توجه به‌ این‌ درخواست و دغدغه دولت، فرصت مناسبی است که بار دیگر سمنان در این بحث مطرح شود، که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، برخی از معضلات فعلی استان از جمله تامین منابع آبی، کمبود جمعیت و... با سرعت بیشتری حل و فصل خواهد شد.

توجه به برقراری وحدت استانی و یکصدایی در بحث انتخاب مدیران و از جمله استاندار نکته دومی بود که این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این دیدار به آن‌ اشاره کرد و گفت:" در نشست اخیر موثرین استان در تهران که  با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی از افراد تاثیرگذار استان برگزار شد، به صراحت بر انتخاب مدیران و از جمله استاندار توانمند و متخصص تاکید شده است که‌ شایسته است هر چه سریعتر سه گزینه اصلی استان برای تصدی عالی‌ترین مقام اجرایی این خطه کویری، مانند سایر استان‌های دیگر به وزارت کشور معرفی گردد، تا در انتخاب و معرفی استاندار جدید شاهد این باشیم که بعد از گذشت 45 سال، برای اولین بار یک چهره بومی سکان هدایت استانداری سمنان را بر عهده گیرد،که اگر این اتفاق مهم رخ دهد، می طلبد که همه دلسوزان و فعالان شهرهای مختلف استان، با وحدت و اتحاد استاندار بومی را یاری نمایند. ضمن اینکه در این میان از سوی فعالین ستادهای دکتر پزشکیان در استان نیز اسامی فراوانی مطرح شده است که تاکید بنیاد توسعه سمنان در انتخاب استاندار آیندا به جهت ارائه خدمات بهتر، از بین گزینه های بومی است. البته بومی بودن منظور سمنانی بودن نیست، بلکه انتظار این است‌ که‌ با وفاقی که در دولت جدید ایجاد شده، باید به معنای واقعی در استان سمنان نیز در بحث انتخاب استاندار و معاونین آن از بین نیروهای توانمند سراسر این خطه،آنرا تجربه کرد. البته اعضای بنیاد توسعه سمنان، با آگاهی از این موضوع اتفاق نظر بر روی نام آقای دکتر نیک سرشت از نیروهای بومی،توانمند و از  بدنه وزارت کشور با رزومه قوی را دارند، که حتی نام وی در کمیته انتصابات وزارت کشور هم مطرح شده که قطعا نام سایر افراد بومی هم در این کمیته مطرح می شوند، تا در نهایت به یک جمع بندی نهایی خواهند رسید، که امیدواریم رضایت قاطبه مردم استان برای انتخاب استاندار آینده سمنان فراهم شود،و در این مسیر نقش نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه سمنان بسیار تاثیرگذار است."

مدیر مسئول روزنامه محلی پیام استان سمنان، با یادآوری این نکته که وجود ظرفیت ها و پتانسیل های استان در هر نقطه از این دیار کویری به کل این خطه تعمیم خواهد یافت،خاطرنشان کرد:" امروز شهر سمنان بعنوان مرکز استان با مراکز دیگر استان ها باید قابل مقایسه باشد و مقایسه پیشرفت های آن با دیگر شهرهای استان یک خطای استراتژیک در بحث توسعه است‌. از طرفی شهرهای دیگر استان هم این حق را دارند که در بحث توسعه و آبادانی خود را با دیگر شهرهای استان های دیگر به غیر از مراکز استان‌ها مقایسه کنند، که اگر این قیاس معیار توسعه شود، هنوز تا رسیدن به شاخص های توسعه فاصله زیادی داریم.

 رئیس شورای مرکزی بنیاد توسعه و آبادانی  سمنان در آخرین و سومین نکته خود در این نشست صمیمی با اشاره به اولویت‌های های کلان استان یادآور شد:" در بحث تامین منابع آبی که بنیاد توسعه در تمام این سال‌ها  فعالیت‌های فراوانی در این حوزه انجام داده و حتی همایشی نیز در این راستا برگزار کرده، همواره بر توجه این موضوع در سه سطح کوتاه مدت با تامین آب‌های سفره های زیرزمینی و موجود، در میان مدت با  احداث سد فینسک،و در دراز مدت استفاده با استفاده از آب‌های آزاد از جمله دریای خزر و یا اخیرا دریای عمان تاکید دارد، که می طلبد مدیریت آینده استان به این معضل استان به صورت ویژه نگاه کلان داشته باشد. در موضوع معضلات جاده های استان و مطالبات این حوزه نیز با توجه به ظرفیت بالای چهارراه طلایی استان سمنان در این بخش و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان،طرح هایی در جهت تسریع ترافیک جاده ای و از همه مهمتر کاهش تصادفات جاده ای اتخاذ گردد.

پایان بخش سخنان دبیرکل حزب مردم سالاری در این نشست بر محور توجه مجدد به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به ویژه در بحث تولید انرژی خورشیدی با توجه به‌ معضل ناترازی انرژی بود که وی خاطرنشان کرد:" با عنایت به ظرفیت بالقوه استان سمنان در استفاده از انرژی خورشیدی، اگر عزم جدی در این رابطه باشد، استان سمنان می تواند در این بخش سرآمد کشور تلقی شود، که قطعا این موضوع به همراه مشکلات تامین منابع آبی در دیدار آینده اعضای بنیاد توسعه استان با وزیر جدید نیرو مطرح خواهد شد."

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

***نماینده رهبر معظم انقلاب در استان در دیدار با اعضای بنیاد توسعه سمنان:

تواضع پیامبر(ص) در برابر مردم، برای همه صاحبان قدرت درس آموز است/ مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ تأمین آب استان سمنان از مسیر خلیج‌فارس نه‌ منطقی است، نه ممکن!/ جمعیت استان سمنان باید از درون بافت فرهنگی استان افزایش یابد/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است/ اشراف و تسلط یک مدیر بومی به مراتب بیشتر از سایر افراد است

اعضای شورای مرکزی بنیاد توسعه سمنان با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: با وجود ابعاد والای معنوی و آسمانی رسول اکرم(ص) ایشان هم‌نشین اهل زمین بودند تا همه مخلوقات از نور هدایت ایشان بهره‌مند شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با اشاره به عجز و ناتوانی انسانها از درک عظمت معنوی پیامبر اکرم(ص) افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، والاترین مرتبه وجودی مخلوقات به نبی اکرم(ص) عطا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، تاکیدات متعدد قرآن کریم مبنی بر رعایت احترام نسبت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) را یادآور شد و گفت: پیامبر اکرم(ص) با وجود آنکه از جایگاهی ویژه و دست‌نیافتنی برخوردار بود اما مانند مردم زندگی می‌فرمود و در برابر بندگان خدا به دستور پروردگار متعال، متواضع بود که این موضوع برای همگان بویژه مسئولان و نیز صاحبان قدرت و ثروت درس آموز است.

وی با طرح روایتی از امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: آن امام بزرگوار فرمود دو خصوصیت است که بالاتر از آن‌ها نیست: ایمان به خدا و خدمت‌رسانی به دیگران!

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظرات و دیدگاه‌های مطرح‌شده توسط اعضای بنیاد توسعه سمنان گفت: موضوع بحران آب به شهرستان سمنان محدود نمی‌شود و نقاط مختلف استان از جمله شاهرود، دامغان، گرمسار و سرخه را نیز دربرمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان هزینه انتقال آب از خلیج‌فارس به استان تا هشت برابر بیشتر از دریای خزر است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خطوط انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به استان‌های اصفهان یا یزد، امکان ادامه دادن این خط به استان وجود ندارد و این پروژه باید مجددا از سرمنشاء آن طراحی شود لذا تأمین آب استان از این مسیر منطقی نیست!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به طرح انتقال آب از رود ارس به شهر تبریز گفت: باید توجه داشته باشیم که برای تأمین آب استان باید از ظرفیت همگان بویژه استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان و شخصیت‌ها و نیز جریانات و تشکل‌ها استفاده شود چراکه اصل هم‌صدایی و یکپارچگی در تحقق این هدف اهمیت دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با بیان اینکه مردم از رؤسای جمهور منتسب به استان انتظار داشتند پروژه‌های انتقال آب را عملیاتی کنند، افزود: امیدواریم جناب آقای دکتر پزشکیان در جهت تحقق این هدف گام بردارند.

وی همچنین توجه به مسأله «جمعیت» را امری ضروری دانست و گفت: واقعیت آن است که جمعیت سرریز استان تهران به استان سمنان از لحاظ شاخص‌های فرهنگی فاصله زیادی به فرهنگ مردم استان دارد لذا باید تأمین جمعیت از درون بافت فرهنگی استان صورت بگیرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در صورت بی‌توجهی به تحولات جمعیتی این احتمال وجود دارد که در تأمین تخصص‌های مختلف به خارج از استان وابسته شویم، اظهار کرد: فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود استان و اصرار بر بهره‌گیری از نیروهای بومی، امری طبیعی است چراکه این موضوع زمینه پاسخگویی بیشتر مسئولان را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: وقتی یک چهره و مدیر بومی در بخشی بکار گرفته می‌شود، به دلیل اشراف و تسلط بیشتر به مسائل، احتمال موفقیت نیز افزایش می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان طرح‌های جوانی جمعیت را مهم و راهبردی عنوان کرد و گفت: تأمین آب پایدار و نیز توسعه زیرساخت‌های عمرانی نظیر جاده‌ها نقش اصلی را در افزایش نرخ رشد جمعیت دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر پیگیری جدی مطالبات عمومی در سطوح مختلف اظهار کرد: دغدغه عزیزان در خصوص توجه بیشتر به زیرساخت‌های ورزشی بویژه مجموعه‌های ورزشی بزرگ، موضوعی درست و منطقی است.

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

امام جمعه سمنان با ابراز امیدواری برای موفقیت دولت چهاردهم، رفع مشکلات اقتصادی را یکی از اولویت‌های دولت جدید دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس توقع ندارد تمام مسائل و مشکلات یکباره برطرف شود اما انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مسئولان و نیز حفظ اقتدار و عزت نظام، شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

***بنا به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، در این دیدار جمعی از اعضای بنیاد توسعه و آبادانی سمنان، ضمن تبریک پیشاپیش ایام هفدهم ربیع الاول و هفته دفاع مقدس به بیان  دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در رابطه با مباحث مهم استان و مدیریت شهری پرداختند.

»غلامرضا سالار مدیرعامل بنیاد توسعه آبادانی سمنان در گزارشی با اشاره به اقدامات انجام شده این تشکل مردمی در مدت حدود 15 سال اخیر یادآور شد:" بحث تامین منابع آبی ،جاده و جمعیت  از مهمترین و برجسته ترین مواردی است که در جلسات مختلف این بنیاد به عنوان اتاق فکر مسئولین در سال‌های اخیر همواره مورد توجه قرار گرفته، و حتی طرح هایی نیز در زمینه توسعه راههای مرکز استان به مسئولین وقت  ارایه گردیده، که برخی از آنها اجرا شده است، اما برخی دیگر بنا به دلایلی به سرانجام نرسیده است، که انتظار می رود با انتخاب استاندار آینده و بومی این استان با محوریت نماینده محترم ولی فقیه در استان موضوع انتقال آب بویژه بحث دریاچه خزر، و یا حتی دریای عمان و نیز احداث سد فینسک بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد."

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

»علی اکبر طحان عضوء شورای مرکزی بنیاد توسعه و آبادانی سمنان نیز با ذکر خاطراتی از توجه امام خمینی(ره) و شهید بهشتی به مقوله مردم داری و خدمت به مردم، بر لزوم توجه به نقش احزاب در تحولات سیاسی، اجتماعی  و فرهنگی استان، و حضور نیروهای بومی در راس هرم مدیریتی استان تاکید کرد و   از انتخاب نمایندگانی از محله های مختلف شهر سمنان بعنوان حلقه مشورتی با هدف رصد مشکلات شهری و انتقال آن به نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان بعنوان یک پیشنهاد راهبردی برای تحقق اهداف خدمت به مردم بعنوان یک پیشنهاد گفت که مورد استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان قرار گرفت.

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

»سید احمد سیادتی از اعضای بنیاد توسعه و از اساتید با سابقه حوزه های علمیه سمنان نیز با اشاره به  بحث انتخاب مدیران در استان یادآور شد:" شأن و منزلت مرکز استان باید با حضور مدیران بومی، توانمند متخصص و دلسوز همواره حفظ و تثبیت شود، و قطعا افزایش جمعیت در شهری چون سمنان نیازمند ایجاد زیرساخت های فراوانی است."

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

» ابوالقاسم کواکبیان دیگر عضو شورای مرکزی بنیاد توسعه و از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به برخی سوء مدیریت ها در بحث مباحث شهری،  یادآورشد:"حدود 20 سال است که حدود 20 معضل استان از کمبود منابع آبی گرفته تا جاده آبگرم و ... بارها در رسانه های استان نوشته و یا در مورد آن صحبت شده است، اما اقدام اساسی برای حل جدی آن صورت نگرفته است و قطعا اگر معضل کمبود آب حل نشود،  در آینده نزدیک با بحران آب و تبدیل شدن بیشتر استان و شهر سمنان به کویر مواجه خواهیم شد، که باید از این شهر مهاجرت کرد."

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

 »محمد رضا سالار، عضو دیگر بنیاد توسعه و آبادانی سمنان و از فعالین فضای مجازی و مطالبه گران سمنانی نیز با اشاره به لزوم توجه به‌ پتانسیل مدیریت های بومی در بدنه استان تاکید کرد:"انتظار می رود در این مقطع حساس تحولات آینده استان، شخصی بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان انتخاب شود،تا در حد و اندازه ظرفیت های استان باشد و به این‌ خطه کویری آبرو و منزلت بیشتری دهد."

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

»مرتضی دهرویه عضو دیگر شورای مرکزی بنیاد توسعه و آبادانی سمنان و از فعالین عرصه ورزش استان با اشاره مجدد به دغدغه ها و نگرانی ها در زمینه ورزش استان بویژه در زمینه ارائه آمارهای دروغین در حوزه فعالیت ها ورزشی از سوی مسئولین از معضل جدی نگهداری اماکن ورزشی در شهر سمنان گفت و ابراز امیدواری کرد:"انتظار اهالی ورزش از نماینده ولی فقیه این است که در زمینه توجه به این حوزه بویژه در بحث مدیریتی توجه جدی داشته باشند، و با میدان دادن به جوانان و اعتماد به آنان زمینه رشد و پیشرفت استان و شهر سمنان را در همه بخش ها از جمله ورزش را فراهم نمایند."

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

»حسین صدر ناصری از اعضای بنیاد توسعه وآبادانی سمنان و از کارشناسان حوزه آب نیز با ترسیم وضعیت منابع آبی استان و مشکلات ناترازی انرژی در بحث تولید برق، بر اجرای سند ملی آمایش سرزمین بعنوان یک نقشه راه تأکید کرد.

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

»غلامرضا ناظمیان از فعالین سیاسی و اجتماعی شهر سمنان نیز با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی شهر سمنان،بر لزوم بحث مطالبه گری آحاد جامعه، و نیز توجه بیشتر مسئولین به مطالبات مردمی تاکید نمود.

مسأله کمبود آب به شهر سمنان محدود نیست و تمام استان را با مشکل مواجه کرده است/ اصرار بر استفاده از نیروهای بومی به دلیل پاسخگویی بیشتر آنها است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان