هوشمند سازی ،گام موثر در کاهش تصادفات شهری

رئیس پلیس راهور استان گفت : هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات به روز و مدرن در کنترل ترافیک و کاهش تصادفات شهری بسیار تأثیرگذار است و تحقق این موضوع در دستور کار پلیس راهور استان قرار دارد .

هوشمند سازی ،گام موثر در کاهش تصادفات شهری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سرهنگ تقی کبیری " در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت فرهنگی اجتماعی استان، با بیان این موضوع که ماموریتهای پلیس راهور شامل ماموریتهای فنی و اجرایی و همچنین ماموریتهای میدانی می باشد گفت : در 6 ماهه نخست امسال 95868 خدمت از جمله تعویض پلاک، صدور گواهینامه ، اسقاط خودرو و .... در سطح استان به هم استانی های عزیز ارائه شده است.

وی موضوع تصادفات شهری را دغدغه مهم این پلیس تخصصی دانست و گفت: کاهش این معضل منوط به بکارگیری و تحلیل درست داده های جمع آوری شده و کارشناسی شده می باشد.

این مقام انتظامی افزود: در 6 ماهه نخست امسال سرعت غیر مجاز با 32 درصد، عدم توجه به جلو با 26 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 25 درصد بیشتر علت تصادفات بوده است.

سرهنگ کبیری با بیان اینکه بیشتر عدم رعایت حق تقدم در بریدگی ها اتفاق می افتد. تاکید کرد: پلیس راهور مخالف بریدگی ساده بوده چرا که هیچ اصول فنی و ایمن در آن وجود ندارد و دور برگردان ایمن و سالم راهکار رفع این مشکل در سطح شهر ها خواهد بود .وی اضافه کرد: در خصوص کاهش تصادفات در دو حوزه اقدامات جدی از سوی پلیس در حال پیگیری است بدوا آموزش و فرهنگ سازی که از طریق حضور در مدارس، صحبت با دانش آموزان ، استفاده از رسانه های مجازی ، برنامه های صدا و سیما  ، حضور در ادارات و مراکز آموزشی ، و در اقدام بعدی اجرای طرح های عملیاتی و ضربتی ، برخورد با متخلفان و اعمال قانون صورت می پذیرد که در این بین طرحهای ضربتی پلیس 288 مورد از ابتدای سال اجرا شده که رشدی 174 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است .کبیری با بیان اینکه تخلفات حادثه ساز موضوعی نیست که پلیس به راحتی از آن بگذرد گفت: در 6 ماهه نخست امسال برخورد با موتورسواران متخلف 64 درصد ، توقیف ساعتی موتورسیکلت 217 درصد ، توقیف ساعتی خودرو 176 درصد افزایش داشته است . رئیس پلیس راهور استان پیگیری به یکی از مطالبه های مردم که همان برخورد با خودروهای سنگینی است که در معابر شهری پارک میکنند را یکی برنامه های اصلی پلیس راهور اعلام کرد و گفت: در این خصوص از ابتدای سال تاکنون 60 درصد برخورد با متخلفان افزایش یافته و برنامه های تجهیز و ساخت پارکینگهای برون شهری به جد پیگیری می شود.این مقام انتظامی به موفقیت برنامه های پلیس در خصوص کاهش تصادفات شهری اشاره کرد و گفت : در نیمه نخست سال تصادفات فوتی 41 درصد معادل 11 نفر و تصادفات جرحی 5 درصد معادل 62 نفر کاهش داشته است.سرهنگ کبیری با تقدیر از حمایت های استاندار سمنان از پلیس در شورای ترافیک و دستورات سردار موقوفه ئی برای تسریع و تسهیل اجرای ماموریتهای این پلیس اذعان داشت : تصادفات منجر به فوت در مرکز استان 50 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش داشته است .رئیس پلیس راهور استان با تقدیر از زحمات شهرداری سمنان ، خط کشی معابر به ویژه در جلوی مدارس، اصلاح مهندسی برخی معابر شهری که سالیان سال هیچ تغییری نداشتند را از مطالبات مهم پلیس راهور از اعضای شورای ترافیک استان برشمرد .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان