سهم مدیریتی زنان در دولت های اول و دوم روحانی/۸۴۰۰ زن وراد عرصه مدیریت شدند

دولت یازدهم سهم مدیریتی زنان را که در سال ۱۳۹۲، ۵ درصد بود به ۱۲ درصد و دولت دوازدهم آن را به ۲۶ درصد رساند که موفقیت چشمگیری در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه برای اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان بود.

سهم مدیریتی زنان در دولت های اول و دوم روحانی/8400 زن وراد عرصه مدیریت شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت حسن روحانی، در یک سال نخست دولت دوازدهم 174 زن به عنوان مدیران پایه و میانی در استان‌ها، 28 زن به عنوان معاون وزیر یا پست همتراز در 15 دستگاه اجرایی، 17 مدیر عالی، 180 مدیر میانی و 429 مدیر پایه از میان زنان در پست‌های مختلف منصوب شدند.

دولت یازدهم سهم مدیریتی زنان را که در سال 1392، 5 درصد بود به 12 درصد و دولت دوازدهم آن را به 26 درصد رساند که موفقیت چشمگیری در تحقق اهداف برنامه ششم توسعه برای اختصاص 30 درصد پست‌های مدیریتی به زنان بود.

حسن روحانی، در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم تأکید کرد: «یکی از وظایف قاطع همه مدیران سطح بالا از وزرا و معاونین و در رده‌های بعد مدیرکل‌ها، استاندارها و فرماندارها این است که همه باید از ظرفیت جوان‌های نخبه و با انگیزه و زنان در سمت‌های ارشد و مدیریت‌های ارشد استفاده کنند. خیلی دلم می‌خواست در دولت دوازدهم سه زن را به عنوان وزیر معرفی کنم، افرادش را هم در نظر گرفته بودم، جایگاه‌هایشان هم در نظر گرفته شده بود که نشد. ان‌شاء‌الله در دوره‌های بعد و فرصت‌های بعد این مسأله جبران می‌شود.»

8400 زن طی چهار سال دولت دوازدهم وارد عرصه مدیریت شدند و تا پایان دولت تعداد زنان سفیر به 4 نفر، معاون وزیر به 96 نفر، معاون استاندار به 16 نفر و بخشدار به 52 نفر رسید.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان