ماهان شبکه ایرانیان

اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها و بحران ها هنوز سر پا است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دچار چالش جدی در کمبود منابع است، اما اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها هنوز سرپاست و باید بهتر کار شود تا اقتصاد قوی‌تر باشد.

اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها و بحران ها هنوز سر پا است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ غلامرضا تاجگردون در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان کرمان با اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کرمان، استانی خاص از لحاظ تنوع ظرفیت‌هایی مانند ذخایر معدنی و از سویی محرومیت‌هاست و محروم‌ترین نقطه کشور در این خطه قرار دارد.

وی تاکید کرد : اقتصاد ایران با وجود همه بحران‌ها، جنگ و تحریم‌ها هنوز سرپاست، اما باید بهتر کار شود تا اقتصاد ما قوی شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی‌های موجود در کشور تصریح کرد: کشور دچار چالش جدی در کمبود منابع است، اما اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها هنوز سرپاست و باید بهتر کار شود تا اقتصاد قوی‌تر باشد.

او اعلام کرد: شکاف بین یارانه و نرخ بازار باید کمتر شود در غیر این صورت ناترازی ادامه پیدا می‌کند، بودجه ضعیف می‌شود و صندوق‌ها قفل می‌کنند.

وی گفت: این قول را می‌دهیم پیشنهادات مطرح شده در این نشست در بودجه‌بندی موردتوجه قرار گیرد.

رییس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی‌های موجود در کشور تصریح کرد: کشور ما دچار چالش جدی در کمبود منابع شده در شرایطی که نمی‌توانیم شکاف بین نرخ بازار آزاد و یارانه را حذف کنیم و باید مجلس با تدابیری این شکاف را کاهش دهد در غیر این صورت بودجه تضعیف می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم بدانند هنوز ارز 4200 تومانی در کشور داریم که داروهای خاص برای افراد خاص با برخی اقلام ضروری با آن تأمین می‌شود و تخصیص ارز 4200 تومانی اشکال دارد و این خط آزاد و غیرآزاد، مردم را آزار می‌دهد.

تاجگردون این پرسش را مطرح کرد که چه تفاوتی بین خدمات در ایران وجود دارد که به برخی ارز 4200 تومانی، برخی 28 هزارتومانی و به بقیه ارز آزاد تعلق می‌گیرد.

وی سهم دولت در بودجه را 12 میلیارد دلار  ذکر کرد و بیان داشت: مصرف ارز یارانه‌ای کشور (28 هزارتومانی و 4200 تومانی) برابر با 18 میلیارد دلار است و 6 میلیارد دلار باقی‌مانده دیگر را بانک مرکزی برای تخصیص ارز کالاها باید از بازار و صادرکنندگان خریداری کند.

تاجگردون گفت :کشور ما دچار چالش جدی است که عامل آن کمبود منابع است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان