ماهان شبکه ایرانیان

بزرگترین‌ شهاب‌سنگ پیدا شده در ایران / عکس

موزه شهاب سنگ برج آزادی پنجشنبه ۲۶ مهر میزبان رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در ایران بود.

بزرگترین‌ شهاب‌سنگ پیدا شده در ایران / عکس

به گزارش خبرآنلاین، حجت کمالی، مدیر موزه شهاب‌سنگ ایران، ضمن بیان این مطلب اظهارداشت: پنجشنبه از بزرگترین شهاب سنگ آهنی ایران در برج آزادی رونمایی شد. وزن این شهاب سنگ 100 کیلوگرم است و جزو شهاب‌سنگ‌های آهنی محسوب می‌شود.

کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، منشأ این شهاب سنگ را هسته سیارک‌ها دانست و اظهار کرد: زمانی که چنین شهاب سنگی شناسایی می شود به معنی این است که یک سیارک بزرگی و یا سیاره‌ای همانند زمین و مریخ متلاشی و هسته آن خارج شده است و در کمربند سیارکی میان مریخ و مشتری در حرکت است.

کمالی ادامه داد: این شهاب سنگ‌ها در اثر گرانش‌های تشعشعات خورشیدی و گرانش دیگر سیارات، از مدار خود خارج می شوند و زمانی که به نزدیکی مدار زمین می رسند، گرانش زمین آنها را جذب می‌کند در نتیجه به سطح زمین سقوط می‌کنند.

مدیر موزه شهاب سنگ‌ها خاطرنشان کرد: معمولا این گونه شهاب سنگ‌ها دارای حجم و وزن‌های زیادی هستند.

کمالی، وزن این شهاب سنگ رونمایی شده را 100 کیلوگرم دانست و اعلام کرد این شهاب سنگ 8 ماه قبل در یکی از مناطق کوهستانی استان کرمان شناسایی شده است.

بزرگترین‌ شهاب‌سنگ پیدا شده در ایران / عکس

وی در خصوص صحت سنجی و اعتبار سنجی این شهاب سنگ‌ها توضیح داد: ما یکسری آزمایش‌های کاربردی بر روی آنها انجام می‌دهیم و زمانی که تایید شد تا 99 درصد احتمال شهاب سنگ بودن آن وجود دارد، قطعه شناسایی شده را به یکی از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و یا مراکز شهاب سنگ شناسی خارج از کشور ارسال می‌کنیم.

کمالی با بیان اینکه در دنیا 10 مرکز شهاب سنگ شناسی تحت نظر انجمن بین المللی شهاب سنگ‌ها فعال هستند، افزود: زمانی که نمونه ارسالی، تایید شد، در لیست ثبت جهانی شهاب سنگ‌ها قرار می گیرد.

مدیر موزه شهاب سنگ‌ها ادامه داد: نمونه رونمایی شده از سوی روسیه، فرانسه و چین تایید شده است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان