ماهان شبکه ایرانیان

تعداد خانه‌های لوکس ایران اعلام شد/ این خانه‌ها بیشتر از ۳۵ میلیارد تومان می‌ارزند

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور در سه سال برای مالکان خودروهای لوکس و خانه های ویلایی، ۱۱ همت برگه تشخیص مالیاتی صادر شده است که باید مطابق با قانون پرداخت شود.

تعداد خانه‌های لوکس ایران اعلام شد/ این خانه‌ها بیشتر از 35 میلیارد تومان می‌ارزند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، خودروهای میلیاری و لوکس به عنوان یکی از مهم‌ترین بندهای قانونی در کشور  به شمار می‌رود که در سه سال گذشته از سوی مجلس تصویب شده است.

با تصویب این مصوبات مقرر شده بود که‌  از واحدهای مسکونی که توسط سوداگران و دلالان احتکار شده و همچنین خودروهای لوکسی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور با افزایش قیمت روبرو شده اند مالیات اخذ شود، اما طبق آخرین آمارهای که سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کرده است متاسفانه شاهد آن هستیم که سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات از  این دو بخش موفق نبوده است.

بیش از 566 هزار خودرو لوکس مشمول مالیات شده است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور در طی سه سال گذشته از 1400 تا 1402 از مجموع 782 هزار و 323 خودرو شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی به سازمان امور مالیاتی، تعداد 566 هزار و 753 مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش نزدیک به 7 همت شده است.

از طرف دیگر از مجموع تعداد 566 هزار و 753 مالک خودرو مشمول مالیات شده، تعداد 235 هزار و 617 مالک نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کرده اند که مبلغ 2/5 همت (42 درصد) وصول شده است. با این حال 42 هزار و 7 مالک خودرو نیز به مالیات تعیین شده به مبلغ حدود یک همت اعتراض کرده اند که در حال بررسی و ادامه مراحل قانونی است.

گفتنی است، با توجه به آنکه مالیات بر خودروهای لوکس پایه مالیاتی جدیدی است فرهنگ سازی آن نیاز به گذشت زمان  دارد هر چند در همین زمان اندک نیز حدود 50 درصد از مالیات خودروهای لوکس توسط سازمان وصول شده است.

135 هزار و500 واحد مسکونی لوکس مشمول مالیات شده اند

در خصوص واحدهای مسکونی لوکس و خانه‌های خالی هم طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران‌قیمت موضوع بند (ع) تبصره (6) قانون بودجه، در سال 1402 از بین واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گزارش شده توسط وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری‌ها به سازمان امور مالیاتی، در مجموع 135 هزار و 509 واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول مالیات شده که رقمی بالغ بر 4 هزار و 463 میلیارد تومان تعیین و به مالکان آنها از طریق پیامک اعلام شده است.

حد نصاب اعلام شده برای مشمولین مالیات بر خانه های لوکس در سال 1403 براساس قانون بودجه، مبلغی معادل 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. یعنی تمامی واحدهای مسکونی و باغ ویلاها، به شرط آنکه ارزش عرصه و اعیان آن ها بیشتر از 35 میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این مبلغ باید مالیات پرداخت کند.

بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی، تاکنون مالکان 5 هزار و 993 واحد مسکونی و باغ ویلای گران‌قیمت مشمول، حدود 94 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند و مابقی نیز در فرآیند وصول و اجرا است که اطلاعات لازم در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده و از طریق پیامک نیز به مالکان آنها اطلاع رسانی شده است.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان