ماهان شبکه ایرانیان

آمریکا ۱۸ فرد، شرکت و کشتی را به بهانه ارتباط با انصارالله یمن تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست دوگانه فشار و دیپلماسی علیه افراد، گروهها و کشورهای غیرهمسو با سیاست های یکجانبه اش، ۱۸ شرکت، فرد و کشتی را به بهانه ارتباط با فردی که مدعی ارتباط او با ایران و انصارالله یمن است، تحریم کرد.

آمریکا 18 فرد، شرکت و کشتی را به بهانه ارتباط با انصارالله یمن تحریم کرد

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در راستای ادعاهای ضد ایرانی خود و علیه گروههای مقاومت در منطقه گفت: «دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری 18 شرکت، فرد و کشتی را به دلیل ارتباط با سعید الجمال (که به زعم آمریکا) مورد حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) است، تحریم کرد.»

وزارت خزانه داری آمریکا تصریح کرد: «ناخدای کشتی‌های حمل‌کننده نفت غیرقانونی و همچنین شرکت‌هایی که این کشتی‌ها را مدیریت و اداره می‌کنند، مشمول این تحریم ها هستند.»

این نهاد آمریکایی همچنین ادعا کرد: «درآمد حاصل از شبکه الجمال همچنان به حملات حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) در منطقه، از جمله حملات موشکی و پهپادی به اسرائیل و کشتی های تجاری که از دریای سرخ می گذرند، کمک می کند.»

«بردلی تی اسمیت» معاون سرپرست وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: «حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) همچنان برای حمل و نقل و فروش نفت ایران به شبکه بین المللی سعید الجمال و شبکه آن وابسته هستند و به اقدامات خشونت آمیز خود ادامه می دهند.»

او ادعا کرد: «وزارت خزانه داری همچنان متعهد به استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مختل کردن این منبع کلیدی برای درآمد غیرقانونی است که فعالیت های بی ثبات کننده حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) را ممکن می سازد.»

گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای مسلح یمن به دنبال آغاز تجاوزگری رژیم صهیونیستی با آغاز عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به آمریکا هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چندین کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده و تاکید کرده است که نیروهای ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به نوار غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی 8 کشور دیگر، 21 دی ماه جاری برابر با 11 ژانویه 2024 در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع جنبش انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل 20 دی ماه 1402 برابر با 10 ژانویه 2024، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را با شماره 2722 علیه جنبش انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران نوار غزه، تصویب کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا 16 فوریه (27 بهمن ماه 1402) اعلام کرد تحریم‌هایی که آمریکا به دلیل حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه جنبش انصارالله یمن اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز 17 فوریه (28 بهمن ماه 1402) در پی اجرای دور جدید تحریم ها علیه جنبش انصارالله یمن از سوی وزارت خزانه داری این کشور، این جنبش را در فهرست گروه های تروریستی آمریکا اعلام کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2021 و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان