ماهان شبکه ایرانیان

قشقاوی: نقشه ایران شیر بود و طی ۲۰۰ سال تبدیل به گربه شد/ یک وجب چشم طمع به خاک همسایه‌ها نداریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه ایران را ببینید چقدر شیر بود و بعد در طول این ۲۰۰ سال فعلی تبدیل به گربه کردند.

قشقاوی: نقشه ایران شیر بود و طی 200 سال تبدیل به گربه شد/ یک وجب چشم طمع به خاک همسایه‌ها نداریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن قشقاوی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملاحظه بفرمایید سرزمین‌های جدا شده قفقاز بر اساس قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای با روسیه 1813 و 1828 میلادی خیلی آرام 86600 کیلومتر مربع از ایران جدا شد. اینها مربوط به فتحعلی شاه به این طرف است. ارمنستان 29800 کیلومتر مربع از ایران جدا شد، گرجستان 69700 کیلومتر مربع از ایران جدا شد، داغستان 50300 کیلومتر مربع از ایران جدا شد، اوستیای شمالی 8000 کیلومتر مربع از ایران جدا شد، چچن 15700 کیلومتر مربع از اینجا از ایران جدا شد و اینگوش 3600 کیلومتر مربع .

وی افزود: این به معنی داعیه ارضی ما نیست بلکه مرز فعلی را به رسمیت می‌شناسیم و یک وجب چشم طمع به خاک همسایه‌ها نداریم اینا مرزهای بین المللی و مورد احترام ماست و الان با همسایه‌ها دوستی داریم. ولی من این تاریخ را چطور نمی‌توانم بخوانم و بعد قضاوت کنم.

قشقاوی ادامه داد: مردم عزیز 30 سال است که می‌گویم این را در کتاب جغرافیا بیاورید این نقشه ایران را ببینید چقدر شیر بود و بعد در طول این 200 سال فعلی تبدیل به گربه کردند.

وی گفت: اینها را باید دانش آموزان ما بدانند تلویزیون باید اینها را بگوید تا مردم ما متوجه بشوند که حفظ تمامیت ارضی یعنی چه.

29211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان