در هنگام بوتاکس به این نکات توجه داشته باشید

در حال حاضر عمل‌های زیبایی روی مد هستند و بوتاکس نیز یکی از مواردی است که طرفداران زیادی هم دارد ولی دانش ما نسبت به بوتاکس بسیار محدود است.

در هنگام بوتاکس به این نکات توجه داشته باشید

تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس در حال حاضر پرطرفدارترین عمل غیر جراحی زیبایی است که با جلوگیری از انقباض عضلات پیشانی مانع از عمل این عضله و ایجاد چین‌وچروک می‌شود. درادامه با بنیتا همراه باشید تا حقایقی در مورد بوتاکس را ارائه کنیم.


بوتاکس در کاهش چین
‌و چروک‌ها مؤثر است

بوتاکس
دو هفته بعد از تزریق بوتاکس خطوط صورت و چین‌وچروک‌ها، کاهش می‌یابند؛ نتایج دو تحقیق بزرگ نشان داده است که تزریق بوتاکس در بهبود خطوط نگرانی یا چین‌های پیشانی مؤثر است. بالاترین زمان تأثیر 30 روز بعد از تزریق است که در 80 درصد بیماران، هیچ نشانه‌ای از چین
‌و چروک در پیشانی آن‌ها دیده نشد. همچنین تحقیقان نشان داده که بوتاکس برچین و چروک چانه و خط گردن نیز مؤثر است. حداکثر بعد از چهار ماه اثرات بوتاکس کاهش ‌یافته و نیاز به تزریق مجدد است. عوارضی نیز برای بوتاکس گزارش‌ شده که شایع‌ترین آن سردرد است. احتمال تجمع سم نیز در تزریق‌های مکرر وجود دارد. همچنین افتادگی پلک بالا نیز از دیگر عوارض آن است.

استفاده هم‌زمان از کلاژن و بوتاکس برای تأثیر بهتر

کلاژن و بوتاکس
اکثر متخصصان پوست و جراحان پلاستیک از کلاژن یا بوتاکس برای درمان خطوط عمیق و چین ‌و چروک‌ها استفاده می‌کنند؛ تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده هم‌زمان از هر دو، تأثیر بهتری دارد. یک مطالعه بر روی 65 بیمار نشان داد که افرادی که از درمان هم‌زمان استفاده کرده‌اند نسبت به افرادی که یکی از روش‌های تزریق بوتاکس یا کلاژن را امتحان کرده‌اند، نتایج بهتری به دست آورده‌اند. سه ماه بعد از تزریق بیمارانی که از درمان ترکیبی استفاده کرده‌اند بهبودی بیشتری در کاهش خطوط پیشانی داشته‌اند.

ایجاد ایمنی به بوتاکس در بعضی از افراد

تاثیر بوتاکس در افزاد مختلف
هرچند این مورد بسیار نادر است اما در بعضی از افراد بعد از چند بار تزریق بوتاکس، بدن بوتاکس را عامل بدخیم خارجی تشخیص داده و آنتی‌بادی علیه بوتاکس ترشح می‌کند. این پاسخ ایمنی فقط در مورد تزریق بوتاکس برای خطوط پیشانی نیست بلکه در مورد افرادی که برای کاهش عرق زیر بغل از بوتاکس استفاده می‌کنند نیز، صدق می‌کند.
این واقعیت که بوتاکس نتایج خوبی به همراه دارد بر محبوبیت آن افزوده است، اما قبل از تزریق بوتاکس مطمئن شوید که برای شما مناسب و لازم است یا خیر.


اما آنچه شما باید قبل از تزریق بوتاکس بدانید را در ادامه ارائه خواهیم کرد.

نکات تزریق بوتاکس

1- خطرات وزن

مانند سایر درمان‌های پزشکی، بوتاکس نیز عوارض جانبی دارد که البته خفیف و گذرا هستند. اگر بدنتان به انواع سم حساسیت دارد، هرگز از بوتاکس استفاده نکنید. بیشتر عوارض جانبی بوتاکس به علت انتشار سم در ناحیه تزریق است که می‌تواند شامل ضعف عمومی عضلات بدن، دوبینی، تاری دید، افتادگی پلک، خشن شدن صدا یا تغییر در آن، مشکل در ادای کلمات به شکل واضح، مشکلات مثانه، مشکل در تنفس و بلع باشد. در صورت بروز هرکدام از این علائم، بلافاصله با پزشکتان تماس بگیرید.

2- بررسی واقعیت

اینکه بوتاکس در درمان میگرن مؤثر است کاملاً صحیح است، اما این دلیل نمی‌شود که بوتاکس در همه افراد مبتلا به میگرن یا هر نوع آن اثر یکسانی داشته باشد و یا حملات میگرنی در همه افراد متوقف شود. باید توجه کرد که نتایج بوتاکس در همه افراد یکسان نیست.

3- مطابق با انتظارات شما

 هرچند تأثیر بوتاکس در درمان میگرن تائید شده است، اما داروهای دیگری نیز وجود دارند، بنابراین به پزشکتان اجازه دهید بر اساس فرکانس حمله‌ها و شرایط بدنی شما از همه راه‌ها استفاده کند و ممکن است تزریق یک دوز بوتاکس نیز یکی از راه‌های پیشنهادی وی باشد.

4- پیدا کردن یک پزشک با سابقه

یک پزشک خوب که هر هفته برای چندین بیمار تزریق بوتاکس انجام می‌دهد، شانس موفقیت را بالا می‌برد. یک پزشک با تجربه از عوارض جانبی بوتاکس به‌خوبی آگاهی دارد و رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

5- تزریق بوتاکس بدون بیهوشی انجام می‌شود

معمولاً پروتکل تزریق بوتاکس برای میگرن، 21 تزریق در هفت عضله مختلف است. پزشک، ناحیه مورد نظر را با پنبه الکل ضدعفونی کرده و با سرنگ مخصوص میزان تعیین ‌شدهی ماده را تزریق می‌کند. تزریق کمی دردناک است و ممکن است کمی خراشیدگی در پوست ایجاد کند. کمپرس یخ بسیار کمک می‌کند. تجربه نشان داده است که تزریق بوتاکس حملات میگرنی را به طرز قابل ‌توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین در تزریق بوتاکس برای بهبود میگرن، شک نکنید.

6- جراحان زیبایی و متخصصان پوست، بهترین گزینه برای تزریق بوتاکس هستند

از مراجعه به سایر پزشکانی که تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند خودداری کنید. بخصوص در مورد تزریق‌های میگرنی در انتخاب پزشکتان دقت بیشتری به خرج دهید.

7- هزینه

 در کشور ما، بر اساس بوتاکسی که شما نیاز دارید باید داروی بیشتری برای شما آورده شود پس هزینه عمل شما بالاتر خواهد رفت. معمولاً بین 200 هزار تا یک ‌میلیون تومان متغیر است. سعی کنید قبل از تزریق از مارک‌های معتبر و شرکت‌های سازنده، اطلاعاتی به دست آورید.

8- مدت اثر بوتاکس

معمولاً مدت اثر بوتاکس بین 4-6 ماه است و بهتر است بعد از این مدت مجدداً تزریق را انجام دهید. هرچند بعضی منابع 5 ماه را زمان مناسبی می‌دانند.

9- تغییر در حالت چهره

یکی از مواردی که افراد بعد از تزریق بوتاکس بیان می‌کنند تغییر در حالت چهره و بخصوص نوع نگاه آن‌هاست. اغلب گفته می‌شود حالت چهره افراد بعد از تزریق عصبانی یا جدی است. این حالت بعد از مدت کوتاهی و با کمی صبر از بین خواهد رفت.

10- پیشگیری از چین و چروک

بهتر است قبل از بروز چین ‌و چروک پیشانی نسبت به تزریق بوتاکس اقدام کنید، این کار باعث پیشگیری از ایجاد چین ‌و چروک می‌شود.

11- بوتاکس فقط برای از بین بردن چین‌وچروک صورت نیست

 بوتاکس در درمان میگرن، کاهش عرق زیر بغل، تسکین دردهای عضلانی و گرفتگی‌های شدید عضلات گردن و شانه نیز مؤثر است.

12- راز بوتاکس

تزریق بوتاکس باعث ازکار افتادن عضلات پیشانی شده و مانع از چین خوردن پیشانی می‌شود زیرا شما دیگر قادر به حرکت دادن این عضله نخواهید بود.

13- فاصله بین تزریق‌ها

همان‌گونه که قبلاً گفته شد، فاصله بین تزریق‌ها معمولاً بین 4-6 ماه است، اما هر زمان که شما احساس حرکت در ماهیچه‌های صورتتان را کردید برای تزریق بعدی آماده شوید.

مراقبت‌های پس از تزریق
بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت خاصی پیشنهاد نشده و بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید. هرچند در مواردی برخی پزشکان توصیه می‌کنند تا دو ساعت بعد از تزریق دراز نکشید و سرتان را بالا نگه‌دارید.

می‌توانید یک سری هم به «8 راه که بدون استفاده از بوتاکس می‌ توان جوان تر شد» بزنید.

منبع: بنیتا

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر