دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی:

ثبت اسناد نظم و امنیت جامعه را برقرار می‌کند

یاران با اشاره به ضرورت تثبیت املاک و اراضی دولتی گفت: ثبت اسناد نظم و امنیت جامعه را برقرار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در دیدار با یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با تاکید بر تثبیت مالکیت اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی بر صیانت وحفظ حقوق بیت المال تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار اسدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با تاکید بر تثبیت مالکیت دستگاه‌های دولتی در امول غیرمنقول خود در راستای اجرای قانون کاداستر گفت: تثبیت مالکیت دستگاه‌های دولتی در امول غیر منقول می‌توانند در حفظ حقوق بیت المال و صیانت از آن و عدم تشکیل پرونده‌های اشخاص در مراجع قضایی علیه دستگاه‌های دولتی بسیار موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تثبیت اراضی فرودگاه در توسعه این استان ادامه داد: در بحث تملک اراضی فرودگاه‌ها وارد شده ایم و تاکنون جلساتی با مدیریت فرودگاه بجنورد برگزار شده است. امیدواریم با کمک دادستان در اجرای مقررات در تثبیت مالکیت این اراضی بتوانیم مایه خیر و برکت برای مردم و توسعه استان خراسان شمالی باشیم.

این مقام قضایی با اشاره به بافت‌های حاشیه نشینی و مشکلات آن اظهار کرد: اگر نقش‌های طرح هادی و همچنین نقشه‌های مربوطه از سوی دستگاه‌های متولی جهت جانمایی در بانک اطلاعات املاک وارد می‌شد دچار این معظل در این مناطق نمی‌شدیم.

اسدی در پایان خواستار ارائه نقشه‎های دستگاه‌های اجرایی این استان جهت جانمایی در بانک اطلاعات کاداستر شد.

محمدمسلم یاران دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان خراسان شمالی، ادارات ثبت اسناد و املاک را یکی از دستگاه‌های بسیار مهم قوه قضائیه و جزئی از این دستگاه خدمت رسان عنوان کرد و گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک می‌توانند امنیت جامعه را برقرار کنند.

وی گفت: اگر نظارت‌ها بر حوزه‌های مرتبط از جمله ثبت شرکتها، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواح طلاق حوزه مشاورین املاک و خودرو و همچنین دقت در تثبیت مالکیت و صدوراسناد باشد نظم و امنیت جامعه حفظ و از ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی کاسته خواهد شد.

یاران همچنین خواستار بیان موارد مربوطه در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال جهت تصویب و الزام دستگاه‌های اجرایی جهت تثبیت مالکیت امول غیر منقول شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر