جایزه کتاب ملی آمریکا ۲۰۱۷ فینالیست‌هایش را شناخت

بزرگ‌ترین جایزه ادبی آمریکا با اعلام فهرست اولیه نامزدهایش برای سال ۲۰۱۷، ‌جمعی از نویسندان کهنه‌کار و نوقلم را در کنار هم گردآورد.

جایزه کتاب ملی آمریکا 2017 فینالیست‌هایش را شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، با انتشار فهرست اولیه جایزه کتاب ملی آمریکا در سال 2017 یکی از مهمترین جوایز ادبی آمریکا در جستجوی برندگانش است.

در فهرست بخش ادبیات داستانی دو تن از برندگان پیشین این رقابت جای گرفته‌اند که شامل جسمین وارد برنده جایزه داستانی کتاب ملی آمریکا در سال 2011 و جنیفر ایگان است که فینالیست این بخش در سال 2001 بود.

در فهرست امسال نام 8 نویسنده زن در کنار دو نویسنده مرد مشاهده می‌شود. در عین حال دو مجموعه داستان کوتاه نیز در این مجموعه جای گرفته است.

6 سال پیش جسمین وارد جایزه بخش رمان کتاب ملی آمریکا را برای رمانی با عنوان «پیاده کردن استخوان‌ها» دریافت کرد که درباره شهری داستانی بود که از توفان کاترینا آسیب دیده است.

در فهرست امسال نام دانیل آلارکون برای مجموعه داستان «شاه همیشه بالای مردم است»، الیوت آکرمن برای «تاریکی در تقاطع»،  چارمین گریگ برای «خانم برمه»، جنیفر ایگان برای «ساحل منهتن»، لیزا کو برای «ترک‌کنندگان»، مین جین لی برای «پاچینکو»، کارمن ماریا ماچادو برای «بدن او: داستان‌ها»، مارکات ویلکرسون سکستون برای «یک نوع آزادی»، جسمین وارد برای  «بخوان، به خاک نسپار، بخوان» و کارول زورف برای «جزیره سترون» جای دارند.

از برندگان پیشین این جایزه در بخش داستانی کالسون وایتهد سال پیش برای رمانی با عنوان «راه‌آهن زیرزمینی» برنده این جایزه شد. لوییز اردریچ نیز سال 2012، دنیس جانسون در سال 2007 و جاناتان فرانزن در سال 2001 این جایزه را به خانه برده بودند.

امسال 394 کتاب بررسی شدند تا توسط گروه داوران فینالیست‌ها انتخاب شوند.

آلکساندر چی، دیو ایگرز، آنی فیلبریک، کارولینا وسلاویک و ژاکلین وودسون از جمله داوران امسال انتخاب نامزدهای این رقابت بودند.

در عین حال نامزدهای بخش غیرداستانی، شعر و ادبیات نوجوان نیز معرفی و در مجموع 40 نامزد در مرحله اول معرفی شده‌اند.

فهرست نهایی هر بخش این جوایز 4 اکتبر اعلام می‌شود و برندگان در مراسم اهدای جوایز کتاب ملی و در مراسم شامی که هر سال برگزار می شود در تاریخ 15 نوامبر در نیویورک شناخته خواهند شد.

جایزه کتاب ملی شامل مجموعه‌ای از جوایز سالانه ادبی در ایالات متحده آمریکا است که بنیاد کتاب ملی برگزار می شود و در کنار جایزه کتاب ملی، هر سال دو جایزه یک عمر دستاورد را نیز به نویسندگان اهدا می‌کند.

جایزه کتاب ملی در سال 1936 به دست انجمن کتاب‌فروشان آمریکا بنیاد نهاده شد، در طول جنگ جهانی دوم فعالیتی نداشت و سپس در سال 1950 توسط 3 سازمان فعال در صنعت کتاب مجدد راه‌اندازی شد. نویسندگان و ناشران غیر آمریکایی پیش از جنگ واجد شرایط دریافت جایزه بودند ولی در حال حاضر جایزه به نویسندگان آمریکایی برای کتاب‌هایی اهدا می‌شود که در یک سال تعیین شده منتشر شده باشد. امسال کتاب‌هایی که از از اول دسامبر سال 2016 تا انتهای نوامبر 2017 در آمریکا منتشر شده باشد، برای این رقابت داوری شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر