دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‎وگو با میزان:

۱۳۰ هکتار از اراضی سد ارداک رفع تصرف شد/ تعیین تکلیف وضعیت ۹۰۰۰ هکتار از اراضی ارتفاعات جنوبی

دادستان مشهد گفت: حدود ۹۰۰۰ هکتار زمین در ارتفاعات جنوبی که وضعیت مالکیت آن در قسمت‌هایی دچار اشکال بود ازحالت ابهام خارج شده و تمامی آن تحویل منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری شد و تا پایان سال حدود ۶۰۰ هزاردرخت کاشته خواهد شد.

تولیدی آخر هفته/غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه‌ مساله آب و آلودگی‌های احتمالی سد ارداک که برای شرب اختصاص پیدا کرده ضمن ابلاغ‌های قانونی به مالکین و متصرفین در دو سرشاخه آن که سرشاخه‌های آبقد و میان مرغ بوده بیش از 130 هکتار از اراضی رفع تصرف شد.


وی ادامه داد: علاوه بر زمین‌هایی که رفع تصرف شده بیش از 500 لیتر در ثانیه به ورودی سد ارداک اضافه شده است. موضوع ساخت سد ارداک و خط انتقال آب آن نیز از سال 90 تاکنون در دستور کار بوده که خوشبختانه بدون تشکیل پرونده مدیریت شده است.


صادقی به اقدامات در حوزه کشف رود اشاره کرد و گفت: کشف رود که سالها در دستور کار حوزه پیشگیری دادسرا بوده در سال 94 به صورت کامل به این معاونت واگذار گردید و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده به میزان 1500 هکتار در این زمینه رفع تصرف صورت گرفت.


دادستان عمومی و انقلاب مشهد در توضیح اقدامات صورت گرفته در ارتفاعات جنوبی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقدامات ارتفاعات جنوبی نیز که مورد نظر شورای حفظ حقوق بیت المال بوده است، دادستانی از سال 92 تاکنون به طور جد به آن ورود داشته که حدود 9000 هکتار زمین که وضعیت مالکیت آن در قسمت‌هایی دچار اشکال بود ازحالت ابهام خارج شده و تمامی آن تحویل منابع طبیعی، راه و شهرسازی و شهرداری شد و تا پایان سال حدود 600 هزاردرخت کاشته خواهد شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر