چالش‌های مدیریت بافت جهانی یزد چیست؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت بومی بودن سند راهبردی بافت تاریخی یزد،‌گفت:‌ هر قدر سند راهبردی بافت تاریخی از جنس فرهنگ مردم یزد باشد ضمانت اجرایی بیشتری خواهد داشت.

چالش‌های مدیریت بافت جهانی یزد چیست؟

به گزارش ایسنا، «محسن عباسی‌هرفته» در جلسه این هفته شورای اسلامی شهر یزد که با حضور کارشناسان ثبت جهانی و حفظ و نگهداری از ابنیه تاریخی برگزار شده است، اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند سند راهبردی بافت تاریخی یزد را بنویسند باید با فرهنگ مردم و بافت تاریخی آشنایی عمیق داشته باشند .

وی استفاده از هنرمندان و کارشناسان بومی برای تدوین و تهیه سند راهبردی ضروری دانست و افزود: هرقدر سند راهبردی یزد بومی‌تر و از جنس معماری و فرهنگ یزدی باشد ضمانت اجرایی بیشتر و بهتری خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که خوشبختانه امروز فضای مطلوبی از نظر فرهنگی در یزد حاکم است، گفت: فرهنگ حراست از بافت تاریخی بین مدیران و دست‌اندرکاران به خوبی نهادینه شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود حضور مردم و زندگی در بافت را یکی از مهمترین ویژگی‌های بافت تاریخی شهر یزد دانست و بیان کرد: شناسایی نیازهای مردم ساکن در بافت تاریخی و تلاش برای رفع این نیازها از جمله ضرورت‌های اجرایی برای تدوین سند راهبردی بافت تاریخی یزد است .

عباسی‌هرفته یزد را آخرین سنگر دفاع از معماری بومی در کشور عنوان کرد و ادامه داد:‌ حراست از بافت تاریخی که نماد فرهنگ و تمدن ایرانی است فقط با تدوین سندی علمی و راهبردی و برگرفته از دانش‌های بومی محقق می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کثیرالمالکی و مجهول المالکی منازل‌ بافت تاریخ را یکی از مشکلات مدیریت صحیح بافت دانست و خاطرنشان کرد:‌ مشکل مالکیت و همچنین رفع موانع قانونی در این خصوص نقش مهمی در ارتقای سطح مدیریت بافت تاریخی شهر یزد ایفا می‌کند .

این عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان،‌ با بیان این‌که حراست از بافت تاریخی و تلاش برای معرفی هر چه بیشتر و بهتر این سرمایه ارزشمند،‌ وظیفه تمام اقشار جامعه است،‌تأکید کرد: معرفی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شاخص بافت زنده و تاریخی یزد به جهانیان یکی از اولویت‌های اجرایی شهرداری است.  


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر