سجادپور در کنفرانس امنیتی تهران:

اقتصاد عاملی ثبات‌زا در منطقه غرب آسیا است

مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اقتصاد عامل ثبات زا در منطقه غرب آسیا است و جمهوری اسلامی ایران به دنبال این موضوع است.

اقتصاد عاملی ثبات‌زا در منطقه غرب آسیا است

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم سجادپور مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در نشست تخصصی امنیت و اقتصاد کنفرانس امنیتی تهران با بیان اینکه رابطه امنیت و اقتصاد منطقه ای رابطه ای ساختاری است، گفت: وابستگی متقابل اقتصادی در صورت ایجاد، امنیت را به همراه خود خواهد داشت. مکمل بودن اقتصاد کشورها،  امنیت زا خواهد بود.

وی افزود: تصمیمات رهبران سیاسی و تعاملات مردمی می تواند به تعامل اقتصادی کشورها کمک کند.

سجادپور با اشاره به وجود پدیده های امنیت زدا در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: این پدیده ها متعلق به این منطقه نیست بلکه به آن تحمیل شده است و برای حل آن باید از امنیتی کردن هر مسئله ای خودداری کنیم و جهت گیری اقتصادی را در منطقه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اقتصاد عامل ثبات زا در منطقه می تواند باشد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال این موضوع است.

سجادی با بیان اینکه هرچه حجم مبادلات تجاری با کشورهای منطقه افزایش یابد امنیت نیز بیشتر می شود، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه علاوه بر روابط دوجانبه به روابط سه جانبه و چندجانبه نیز توجه داریم چراکه دامنه امنیت را گسترده تر خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: یکی از بزرگترین تعاملات انسانی در دنیا با محوریت ایران در این منطقه و بین ایران و عراق انجام می شود و علاوه بر آن رفت آمدهای بین ایران و آذربایجان نیز حجم قابل توجهی دارد.

سجادپور در پایان با تاکید بر اینکه باید به فهم مشترک پیوند امنیت و اقتصاد برسیم، گفت: تولید اراده و عمل سیاسی می تواند امنیت را در منطقه غرب آسیا برقرار کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر