اختصاصی ایرنا؛

تسلیت وزیران، سازمان ها و نهادها به خانواده های داغدار دریادلان

تسلیت وزیران، سازمان ها و نهادها به خانواده های داغدار دریادلان
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هشت روز پس از برخورد یک کشتی فله بر چینی به نفتکش ایرانی «سانچی»، نفتکش ایرانی امروز غرق و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
با اعلام این خبر، برخی وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و مقامات، درگذشت خدمه این نفتکش را در پیام هایی جداگانه به خانواده آنها تسلیت گفتند.

** تاکید بر تلاش دستگاه‌های اجرایی برای جبران مصیبت
«محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پیامی خطاب به خانواده های داغدار دریانوردان، نوشت: وقوع سانحه آتش‌سوزی برای نفتکش سانچی و درگذشت شهادت‌گونه خدمه و همکاران تلاشگر و مظلوم آن موجب نهایت تأسف و تالم شد.
وی با بیان اینکه بی‌تردید این حادثه دردناک قلب ملت عزیز ایران را سرشار از اندوه و عزادار ساخته است، اضافه کرد: ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های معزز داغدیده و تاکید بر تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی برای جبران این مصیبت بزرگ، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می‌کنم.


** خدمه نفتکش سانچی، پیشگامان توسعه اقتصادی کشور بودند
«محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت نیز در پیامی جان باختن 32 خدمه نفتکش ایرانی را تسلیت گفت.
در این پیام تسلیت آمده است: جان باختن 32 نفر از کارکنان دریا دل و خدوم نفتکش ایرانی سانچی بر اثر انفجار و آتش سوزی ناشی از تصادف با کشتی باری چینی در آب‌های ساحل شرقی چین موجب تاسف و تاثر فراوان شد و همه مردم ایران را عزادار کرد.
وی اضافه کرد: این مصیبت دردناک را از صمیم قلب به ملت بزرگ و صبور ایران و خانواده داغدیده جان باختگان تسلیت می‌گویم و از خداوند تبارک و تعالی برای آن عزیزان سفر کرده که بی شک در زمره تلاشگران عرصه اقتدار ملی و پیشگامان توسعه اقتصادی کشور بودند، علو درجات و برای خانواده‌های داغدار صبر و شکیبایی مسالت دارم.

** تبدیل امید به ناامیدی، سخت ترین لحظه زندگی بشر است
«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام خطاب به خانواده های خدمه نفتکش ایرانی نوشت: شریک غم خانواده های داغدار حادثه کشتی نفتکش ایرانی هستم.
وی ادامه داد: متاسفانه امیدهایی در حال تبدیل به ناامیدی هستند و این سخت ترین لحظات زندگی فردی بشر است.
وی افزود: در غم خانواده‌های داغدار حادثه کشتی نفتکش ایرانی شریک هستم و این مصیبت را به همه بازماندگان آنها تسلیت می‌گویم.

** خانواده آموزش و پرورش، داغدار این مصیبت است
«سیدمحمد بطحائی» وزیر آموزش و پرورش نیز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، جان باختن دریانوردان ایرانی در سانحه نفتکش سانچی را تسلیت گفت.
وی در پیام تسلیت خود آورده است: درگذشت ناگوار جمعی از فرزندان رشید ایران در حادثه دلخراش تصادف کشتی سانچی را تسلیت می گویم.
بطحائی در پیام تسلیت خود اضافه کرده است: خانواده بزرگ آموزش و پرورش همچون همه‌ مردم ایران، داغدار این مصیبت و در کنار خانواده‌های عزادار هستند.

** آتش این داغ تنها با همراهی و همدلی هموطنان خاموش می شود
«علی‌اصغر مونسان» معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری نیز در پیامی اعلام کرد: درگذشت شهادت‌گونه و غم‌انگیز ملوانان و خدمه ایرانی نفتکش سانچی در حادثه برخورد با کشتی باری در آب‌های ساحل شرقی چین قلب تمام ایرانیان را به‌درد آورد، اما آتشی که بر دل و جان بازماندگان این فاجعه افکند، شاید تنها با همراهی و همدلی هموطنان خاموش شود.
وی اضافه کرد: به نمایندگی از همه همکارانم در سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، این حادثه اندوهبار را به مردم ایران و به ویژه بستگان گرامی جانباختگان تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال صبری جمیل برای بازماندگان و آرامشی ابدی برای آن سبک‌بالان مسالت می‌کنم؛ باشد که همراه با هم بتوانیم مراتب بزرگداشت آن عزیزان را به شایستگی به‌ جای آوریم و گامی برای التیام درد خانواده‌های داغدار برداریم.
همچنین بانک صنعت و معدن، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو )، سندیکاری تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، خانه معدن ایران نیز در پیام هایی جداگانه، جان باختن 32 خدمه نفتکش ایرانی را تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه ، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت امروز (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام:
اقتصام **9189**انتشار: فرهاد راستی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر